Практики є однією із основних форм організації навчального процесу, яка забезпечує єдиний, комплексний підхід до організації підготовки, системності, безперервності та спадкоємності навчання студентів та закріплення зв’язків з підприємствами.
При проведенні практики кафедра керується Положенням про проведення практики здобувачів вищої освіти Державного університету інформаційно-комунікаційний технологій.
Відповідно до навчального плану передбачено наступні види практик:
Бакалаври
Магістри
Мета ознайомчої практики – первинне ознайомлення з виробничим процесом та початкова адаптація до професійної діяльності, а також систематизація, розширення та закріплення професійних знань, формування у студентів навичок ведення самостійної наукової роботи, дослідження та експериментування, знайомство студентів з прийомами, процедурами і методами вирішення практичних завдань і закріплення теоретичних знань, отриманих в університеті при вивченні навчальних дисциплін:
Завдання практики включають наступне:
Програма з ознайомчої практики
Метою виробничої практики є поглиблення та закріплення теоретичних знань, отриманих у процесі вивчення певного циклу теоретичних дисциплін, практичних навичок, ознайомлення безпосередньо в установі, організації, на підприємстві, в компанії з виробничим процесом і технологічним циклом виробництва, набуття професійних вмінь і навичок зі спеціальності.
Під час практики студенти повинні оволодіти сучасними методами, формами організації та знаряддями праці в галузі їх майбутньої професії; сформувати на базі одержаних знань професійні уміння і навички для прийняття самостійних рішень під час конкретної роботи в реальних ринкових і виробничих умовах та виховати необхідність систематично поновлювати свої знання та вчасно їх застосовувати в практичній діяльності.
Виробнича практика проводиться у реальній виробничій обстановці і передбачає ознайомлення з технічною, нормативною та іншою документацією, виконання завдань зі спеціальності (проектування, моделювання, розробка програмного забезпечення тощо), отримання досвіду роботи в колективі.
Завдання виробничої практики:
Знання та вміння, отримані під час проходження виробничої практики, сприяють загальному розвитку майбутнього бакалавра в області інженерії програмного забезпечення, розширюючи його знання і практичні вміння з вивчених дисциплін.
Програма з виробничої практики
Переддипломна практика бакалаврів є завершальним етапом навчання і проводиться на випускному курсі з метою узагальнення і вдосконалення здобутих ними знань, практичних умінь та навичок, оволодіння професійним досвідом та готовності їх до самостійної трудової діяльності, а також збору матеріалів для виконання кваліфікаційної роботи.
Завданнями переддипломної практики є:
Під час практики студент має закріпити, розширити та практично використовувати теоретичні основи навчальних дисциплін з проектування, розробки та тестування програмного забезпечення різного призначення, провести збір матеріалів для розробки і обґрунтування рішень кваліфікаційної роботи та набути професійного досвіду та підготовки до самостійної роботи.
Програма з переддипломної практики бакалаврів
Мета науково-педагогічної практики полягає в ознайомленні з основними принципами, нормами, методиками та методологіями викладання фахових дисциплін та здобуття навичок викладацької діяльності у закладах вищої освіти.
Завдання науково-педагогічної практики:
Методичні вказівки до науково-педагогічної практики
Науково-дослідна практика магістрів денної і заочної форм навчання спеціальності 121 «Інженерія програмного забезпечення» відіграє важливу роль для магістрів у написанні магістерської кваліфікаційної роботи. Головною метою науково-дослідної практики є підготовка глибоко мислячого спеціаліста в галузі інженерії програмного забезпечення, здатного володіти основами теорії науки і творчої наукової діяльності, навичками збору, оброблення та аналізу результатів наукових експериментів, здатного генерувати ідеї, володіти нахилами і здібностями до наукових повідомлень і прогнозів. Науково-дослідна практика проводиться також із метою збору емпіричного матеріалу для аналізу й узагальнення актуальної наукової проблеми, наукового матеріалу; розроблення наукових ідей для магістерської кваліфікаційної роботи. Водночас важливе значення має й одержання навичок самостійної науково-дослідної діяльності.
Завданнями науково-дослідної практики є:
Зміст науково-дослідної практики визначається загальною концепцією магістерської підготовки. Він включає в себе освітньо-виховну, освітньо-пізнавальну, практичну і дослідну діяльність магістрантів і передбачає системне бачення проблеми по темі магістерської роботи, а також формування необхідних дослідних компетенцій майбутнього консультанта-дорадника, методиста, викладача.
Методичні вказівки до науково-дослідної практики
Переддипломна практика магістрів завершує цикл практичної підготовки та є важливою складовою частиною підготовки магістрів денної і заочної форм навчання спеціальності 121 «Інженерія програмного забезпечення». Переддипломна практика проводиться відповідно до Положення про організацію та проведення практики здобувачів вищої освіти у Державному університеті телекомунікацій.
Переддипломна практика є видом освітнього процесу, спрямованого на підготовку здобувачів вищої освіти магістерського рівня до професійної діяльності, в основному шляхом самостійного рішення реальних науково-дослідних та/або виробничо-господарських завдань, а також апробації в реальних умовах теоретичних досліджень за темою кваліфікаційної роботи магістра.
Метою переддипломної практики є забезпечення взаємозв’язку між науково-теоретичною і практичною підготовкою магістрів, розвиток навичок та вмінь розв’язання складних задачі і проблем у певній сфері інженерії програмного забезпечення, що передбачає проведення досліджень та/або здійснення інновацій і характеризується невизначеністю умов і вимог.
Переддипломна практика передбачає вдосконалення знань, умінь та навичок, пов’язаних з:
Зміст переддипломної практики визначається загальною концепцією магістерської підготовки. Він включає в себе дослідну і практичну діяльність магістрантів та передбачає системне бачення проблеми за темою магістерської роботи, а також формування необхідних компетенцій майбутнього фахівця, який здатний ставити та розв’язувати складні задачі і проблеми з розроблення, забезпечення якості, впровадження та супроводу програмних засобів, що передбачає проведення досліджень та/або здійснення інновацій та характеризується невизначеністю умов і вимог, забезпечувати сталий розвиток ІТ компаній щодо якості процесів та результатів розробки програмного забезпечення. При проходженні практики здобувачі вищої освіти магістерського рівня вивчають, розробляють і досліджують: