Розробка процедури атестації студентів в ході навчання під час пандемії COVID-19 актуальна і своєчасна. Тому цьому питання на кафедрі "Комп'ютерних наук» приділяється багато уваги щодо розробки та впровадження інноваційних прийомів. В результаті досліджень, проведених викладацьким складом кафедри «Комп'ютерних наук» були апробовані такі протоколи:
Перший етап - спрямований на контроль рівня сформованості знань та компетенцій дисциплін, згідно кожного модуля навчальної програми. На цьому етапі основним способом доведення знань є відео лекція, яка проводиться стандартним методом проведення лекції через будь-які відео-платформи інтернет, наприклад, ZOOM, або методом демонстрації запису відео лекції, або методом демонстрації відео ролика, в якому розкривається навчальний питання. Контроль рівня сформованості знань на цьому етапі має на меті мотивувати студентів до регулярного вивчення матеріалу, отримання первинних знань та їх підготовка до виконання практичних завдань, усвідомлення правильного розуміння складних питань. Основними засобами контролю на цьому етапі є з одного боку тести, розміщені в MOODLE з автоматичним виставленням балів, а з іншого боку експрес-опитування, колоквіуми за матеріалами, які студенти завчасно вивчили.
Другий етап - спрямований на організацію контролю та оцінку досягнення студентами набуття практичних навичок і умінь. На цьому етапі основним способом набуття вмінь і навичок є самостійне виконання завдань за допомогою методичних вказівок. Практика проводиться методом «повтори за мною» за допомогою методичних вказівок і заповнення персонального звіту ходу виконання завдання. Методичні вказівки на практику і форми звітів розміщуються в MOODLE або на будь-яких файлообмінниках інтернет, наприклад, GOOGLE DISK. Як показав досвід практичних занять студентами краще сприймаються спеціальні відео ролики, в яких є демонстрація «що і як робити». Контроль рівня сформованості умінь на цьому етапі має на меті освоєння практичних вмінь для отримання необхідних компетенцій. Як засіб мотивації студентів до творчого виконання практичних завдань доцільно вводити шкалу заохочень (додатковий балів, премій) за креативне виконання завдання. Основними засобами контролю на цьому етапі є з одного боку тести, розміщені в MOODLE з автоматичним виставленням балів, а з іншого боку оцінка викладачем креативності виконання завдання методом персонального співбесіди з кожним студентом.
Третій етап - це підсумкова атестація на іспиті (заліку), яка була заключним етапом оцінки якості освоєння студентами модулів знань і отримання необхідних практичних компетенцій. На цьому етапі основним способом контролю є ідентифікація і автентифікація знань студента. Для цього можна використовувати різні способи. Наприклад, на сьогоднішній день найбільш прийнятним є тестування в on-line режимі, коли студент на камеру заповнює тест.
Такий підхід дозволяє провести об'єктивний аналіз готовності до професійної діяльності за напрямом підготовки «Комп'ютерні науки».