Коли люди у фільмах бачать роботів, вони думають, що це штучний інтелект (ШІ). Насправді штучний інтелект – це набір математичних (статистичних) моделей, які натреновані для аналізу і класифікації даних.
Якщо більш детально розглянути ці моделі, то крім статистики і теорії ймовірності в ШІ застосовується математична логіка, матричне числення, методи оптимізації, різні математичні перетворення. Для того, щоб реалізувати ці моделі потрібен комп’ютер. Це може бути персональний комп’ютер, мікропроцесори в роботах і мобільних гаджетах, сервери комп’ютерних мереж. Це означає, що для фахового впроваджування застосунків ШІ випускнику крім математики потрібно мати знання в галузі комп’ютерних наук: знати архітектуру комп’ютера і комп’ютерних мереж, формати даних і методи обробки даних в інформаційних технологіях, вміти програмувати.
Сучасні великі компанії, наприклад, Google за рахунок надвеликих технічних можливостей комп’ютерів по об’єму пам’яті і швидкодії, перевели ШІ на новий рівень, коли системи ШІ навчаються на мільйонах прикладів, самі системи складаються з сотень блоків і технічно це реалізується на суперкомп’ютерах серверних і хмарних технологіях.
Викладачами кафедри Комп'ютерних наук Державного університету телекомунікацій постійно здійснюється моніторинг сучасних досягнень в галузі інформаційних технологій і вносяться зміни в тематичні плани дисциплін. Згідно з інноваційним змістом навчання кафедри для студентів спеціальності 122 Комп’ютерні науки тематичний план дисципліни «Штучний інтелект» в кінці навчального року переглядається і узгоджується з тематичними планами дисциплін: «Вища математика», «Хмарні технології», «Моделювання ІоТ», «Конвергентна мережна інфраструктура», «Прикладне програмування JAVA».
Успіх практичного застосування методів ШІ залежить не тільки від володіння теоретичними знаннями, але у великій мірі від вміння правильно застосовувати методи моделювання і підготувати початкові дані, як кажуть, щоб дані були репрезентативними. Тому дві третини часу відведено на практичні і лабораторні заняття, де студенти набувають навичок критично аналізувати процеси, які моделюються, методи ШІ, які застосовуються для моделювання, проводити попередню обробку початкових даних, оцінювати результати моделювання. Моделювання здійснюється шляхом створення програм, що реалізують відомі алгоритми ШІ і використанням застосунків MATLAB і пакетів нейромереж, інтелектуальних агентів, експертних систем на основі мови програмування JAVA.
В книзі «AI. Наддержави штучного інтелекту» відомий фахівець з розпізнавання мови Кай-Фу Лі прогнозує: «Першим світ підкорить штучний інтелект інтернету, потім штучний інтелект для бізнесу, потім настане черга для штучного інтелекту сприйняття і автономного штучного інтелекту. На кожному з цих етапів штучний інтелект буде захоплювати нові сфери повсякденного життя людей». Таким чином, розуміння суті ШІ, вміння ним користуватись є дуже важливим для фахівця з інформаційних технологій.