У сучасних швидко мінливих умовах інформаційного суспільства студенти потребують не стільки готової інформації, скільки методів її отримання, осмислення і застосування. У сфері освіти це веде до зростання інтересу з боку педагогів як до проблеми формування і розвитку у студентів навичок академічного письма / читання на заняттях англійської мови, так і до проблеми ефективної постановки педагогічних цілей.
Проблема ефективного педагогічного цілепокладання для розвитку навичок академічного письма / читання англійською мовою є однією з головних в Державному університеті телекомунікацій. При цьому мета навчання визначає якими знаннями, вміннями і навичками повинен володіти студент після закінчення курсу «Англійська мова», а завдання навчання на заняттях англійської мови відповідають на питання, як рухатися до мети.
Найвідомішою моделлю, яка описує і поєднує як процес розвитку навичок, так і цілі освіти, є таксономія Блума (Bloom's Taxonomy), яка активно застосовується викладачами кафедри англійської мови ДУТ. Таксономія (від грец. taxis - розташування, лад, порядок і nomos - закон) - теорія класифікації і систематизації складно організованих областей дійсності, зазвичай мають ієрархічну побудову (органічний світ, об'єкти географії, геології, мовознавства, етнографії і т.д.) [ 2].
Таксономія охоплює когнітивну область і вмістить в собі шість категорій цілей представлених від самого базового до самого просунутого з поділом їх на наступні:
Таким чином, слід зазначити, що основною перевагою таксономії Блума є те, що мислення представлено в ній в структурованій і доступній для практики формі, і основне завдання викладача полягає у підвищенні ефективності навчальної діяльності в області вивчення англійської мови, використовуючи дану модель в її логічній послідовності від простого до складного.
Література
Науково-методичне повідомлення підготувала
доцент кафедри англійської мови Корж О. Ю.