Державний університет інформаційно-комунікаційних технологій
XS
SM
MD
LG
XL
XXL
Державний університет інформаційно-комунікаційних технологій
Державний університет інформаційно-комунікаційних технологій

Адреса:
03110, Україна
м. Київ, вул. Солом'янська, 7
Контактна інформація:
Приймальна комісія:
Телефон: (044) 249-25-91,
Телефон: (066) 227-46-60
Відділ документаційно-інформаційного забезпечення та контролю
Телефон / факс: (044) 249-25-12
Відділ медіакомунікацій
Телефон: (099) 109-41-23
Державний університет інформаційно-комунікаційних технологій
  
Укр.
 
      
           Пошук    
  
Укр.
 

Таксономія Блума як ефективна модель викладання англійської мови

10:32, 05-10-2021
 
 

У сучасних швидко мінливих умовах інформаційного суспільства студенти потребують не стільки готової інформації, скільки методів її отримання, осмислення і застосування. У сфері освіти це веде до зростання інтересу з боку педагогів як до проблеми формування і розвитку у студентів навичок академічного письма / читання на заняттях англійської мови, так і до проблеми ефективної постановки педагогічних цілей.

Проблема ефективного педагогічного цілепокладання для розвитку навичок академічного письма / читання англійською мовою є однією з головних в Державному університеті телекомунікацій. При цьому мета навчання визначає якими знаннями, вміннями і навичками повинен володіти студент після закінчення курсу «Англійська мова», а завдання навчання на заняттях англійської мови відповідають на питання, як рухатися до мети.

Найвідомішою моделлю, яка описує і поєднує як процес розвитку навичок, так і цілі освіти, є таксономія Блума (Bloom's Taxonomy), яка активно застосовується викладачами кафедри англійської мови ДУТ. Таксономія (від грец. taxis - розташування, лад, порядок і nomos - закон) -  теорія класифікації і систематизації складно організованих областей дійсності, зазвичай мають ієрархічну побудову (органічний світ, об'єкти географії, геології, мовознавства, етнографії і т.д.) [ 2].

Таксономія охоплює когнітивну область і вмістить в собі шість категорій цілей представлених від самого базового до самого просунутого з поділом їх на наступні:

  1. Знання конкретного матеріалу, термінології, фактів, визначень, критеріїв і т.д., де діяльність студента зводиться до запам'ятовування. Ключові слова в завданнях: define, fill in the gaps, spell, match, memorise, etc.
  2. Розуміння полягає в умінні перефразувати головну думку. Ключові слова в завданнях: retell in your own words, what is the main idea of, put in correct order, etc.
  3. Застосування отриманих знань, вимагає від студента умінь використовувати інформацію або концепцію в новій ситуації. Ключові слова в завданнях: apply, give an example, how is sth related to sth, could this have happened in, etc.
  4. Аналіз формує навички мислення високого рівня за допомогою наступних завдань: classify sth. according to sth., what evidence can you present for, etc.
  5. Синтез (розробка плану і можливої системи дій та абстрактних відносин) спрямований на формування навичок узагальнення, з'єднання ідей для створення чогось нового, групувати, узагальнювати, реконструювати. Ключові слова в завданнях: predict, pretend, produce, what ideas can you add to, how would you design a new, etc.
  6. Оцінка покликана формувати судження на основі існуючих даних та зовнішніх критеріях. Завдання для формування цього рівня мислення містять слова: justify, prioritize, rank, rate, do you agree that, what criteria would you use to assess, etc. [1]

Таким чином, слід зазначити, що основною перевагою таксономії Блума є те, що мислення представлено в ній в структурованій і доступній для практики формі, і основне завдання викладача полягає у підвищенні ефективності навчальної діяльності в області вивчення англійської мови, використовуючи дану модель в її логічній послідовності від простого до складного.

 

Література

  1. Anderson, L., Krathwohl, D. (2001). A taxonomy for learning, teaching, and assessing. - New York: Longman.
  2. Биологический энциклопедический словарь. М. С. Гиляров, А. А. Бабаев, Г. Г. Винберг, Г. А. Заварзин и др. — 2-е изд., исправл. — М.: Сов. Энциклопедия, 1986. – 864 c

Науково-методичне повідомлення підготувала
доцент кафедри англійської мови Корж О. Ю.

© При повному чи частковому використанні матеріалів сайту ДУІКТ гіперпосилання на сайт https://duikt.edu.ua/ обов'язкове!
Читайте також

Абітурієнту

Спеціальність: Інформаційні системи та технології

Спеціальність «Інформаційні системи та технології» дає можливість студентам отримати ґрунтовні знання з сучасних інформаційних технологій та знайти перспективну роботу в ІТ-компаніях, у тому числі закордонних. Студенти отримують ґрунтовну математичну та алгоритмічну підготовку, вивчають основні мови програмування, комп`ютерні мережі, операційні системи та інші дисципліни, необхідні для роботи за фахом.

Місцем роботи випускників можуть бути організації, які займаються розробкою та супроводом програмного забезпечення, у тому числі на платформі Web, оператори мобільного зв'язку, Інтернет-провайдери, організації, які використовують комп`ютерні технології.

Спеціальність: Інформаційні системи та технології

Спеціальність «Інформаційні системи та технології» дає можливість студентам отримати ґрунтовні знання з сучасних інформаційних технологій та знайти перспективну роботу в ІТ-компаніях, у тому числі закордонних. Студенти отримують ґрунтовну математичну та алгоритмічну підготовку, вивчають основні мови програмування, комп`ютерні мережі, операційні системи та інші дисципліни, необхідні для роботи за фахом.

Місцем роботи випускників можуть бути організації, які займаються розробкою та супроводом програмного забезпечення, у тому числі на платформі Web, оператори мобільного зв'язку, Інтернет-провайдери, організації, які використовують комп`ютерні технології.

Переглядів: 7 066