В умовах динамічних змін у сфері публічного управління розвиток нових підходів до навчання сприяє підготовці висококваліфікованих фахівців, які здатні ефективно працювати в сучасному інформаційному суспільстві.
Наприкінці минулого тижня на кафедрі Публічного управління та адміністрування Державного університету інформаційно-комунікаційних технологій завершено обговорення нових освітньо-професійних програм, що є важливим етапом вдосконалення навчального процесу. Обговорення відбувалось з урахуванням Постанови Кабінету міністрів від 30.08.2024 № 1021 «Про внесення змін до переліку галузей знань і спеціальностей, за якими здійснюється підготовка здобувачів вищої та фахової передвищої освіти» https://www.kmu.gov.ua/npas/pro-vnesennia-zmin-do-pereliku-haluzei-znan-i-spetsialnostei-za-iakym-a1021
Основні аспекти обговорення нових освітніх програм:
- Актуальність та відповідність сучасним вимогам. Освітні програми мають бути адаптовані до нових викликів та потреб публічної служби, включаючи реформування системи публічного управління та адміністрування держави, децентралізацію, розвиток електронного врядування, а також впровадження інноваційних технологій в управління.
- Впровадження новітніх інформаційних технологій. З огляду на сучасні тенденції, нові освітні програми мають передбачати підготовку студентів до роботи з інформаційними системами, електронним документообігом, управлінням даними та іншими цифровими інструментами, що використовуються у публічному управлінні.
- Гнучкість та індивідуалізація навчання. Нові освітні програми пропонують більшу гнучкість у виборі навчальних дисциплін і можливість студентам формувати індивідуальну траєкторію навчання відповідно до власних професійних інтересів.
- Розширення практичної складової. Удосконалення освітніх програм передбачає збільшення практичної підготовки студентів через стажування в органах державної влади, місцевого самоврядування та міжнародних організаціях. Це сприяє розвитку практичних навичок та професійного досвіду.
- Національно-патріотичне та морально-етичне виховання. Врахування цих аспектів у навчальних програмах сприятиме формуванню відповідальних і свідомих управлінців, які поважають принципи доброчесності, законності та державних інтересів.
- Інтеграція міжнародного досвіду. Одним із ключових моментів є впровадження найкращих міжнародних практик у галузі публічного управління. Це дозволить студентам отримати знання та навички, які відповідають міжнародним стандартам і допоможуть їм працювати в глобальному середовищі.
Розроблення нових освітньо-професійних програм спрямовано на:
- Підвищення якості освіти на кафедрі через оновлені освітні програми, що відповідають сучасним потребам суспільства та публічної сфери.
- Підготовку фахівців нового покоління, які мають необхідні компетенції для ефективного управління в умовах глобалізації та цифрової трансформації.
- Підвищення конкурентоспроможності випускників на ринку праці завдяки поєднанню теоретичних знань та практичного досвіду.
Таким чином, обговорення нових освітніх програм є важливим етапом у розвитку кафедри Публічного управління та адміністрування, спрямованим на підготовку фахівців, які будуть здатні ефективно працювати в умовах сучасного інформаційного суспільства.