Державний університет інформаційно-комунікаційних технологій
XS
SM
MD
LG
XL
XXL
Державний університет інформаційно-комунікаційних технологій
Державний університет інформаційно-комунікаційних технологій

Адреса:
03110, Україна
м. Київ, вул. Солом'янська, 7
Контактна інформація:
Приймальна комісія:
Телефон: (044) 249-25-91,
Телефон: (066) 227-46-60
Відділ документаційно-інформаційного забезпечення та контролю
Телефон / факс: (044) 249-25-12
Відділ медіакомунікацій
Телефон: (099) 109-41-23
Державний університет інформаційно-комунікаційних технологій
  
Укр.
 
      
           Пошук    
  
Укр.
 

GAME DEVELOPER – перспективна професія в ІТ-галузі

12:15, 23-10-2023

Кафедра Комп’ютерних наук велику увагу приділяє підготовці ІТ-фахівців за перспективними професіями в ІТ-галузі. Однією з таких професій є GAME DEVELOPER. Тому, в цьому році, за спеціальністю 122 Комп’ютерні науки було розроблено дисципліну “Розробка комп’ютерних ігор”. Це було зроблено для того, щоб ввести наших студентів в цікавий світ розробки комп’ютерних ігор та покращити їх практичні навички з програмування.

У геймдеві найчастіше пишуть на C++ та C#, також використовується мова Blueprints, а в мобільній розробці знадобиться знання мов Objective-С і Java.

GAME DEVELOPER може працювати за такими основними напрямами:

Gameplay Developers; Engine Developers; Animation Developers;т DevOps Developers; Tools Developers; UI Developers; Graphics Programmers; Audio Developers; Client Developers; Back-end Developers.

Причому у нас прийнято вважати, що один розробник повинен однаково володіти значною частиною всіх вищеперелічених компетенцій. У західних компаніях зазвичай пропонують розробнику вибрати собі один напрямок і заглиблюватися саме у ньому.

Розглянемо кожен напрямок докладніше:

Gameplay Developers - відповідають безпосередньо за механіку. При цьому Gameplay-розробники щільно співпрацюють з гейм-дизайнерами, які поставляють їм механіку. Що стосується технологій, у Unreal Engine можна швидко прототипувати за рахунок Blueprints та писати базові класи для геймплею за рахунок С++.

Engine Developers - розробляють безпосередньо двигун: утиліти для інших розробників, займаються SDK-інтеграцією.

Animation Developers - займаються розробкою анімаційних систем, працюють зі Skeletal animation, роблять тулзи для розробників та аніматорів. Найчастіше такі фахівці потрібні в компаніях, які працюють з кастомними двигунами - наприклад, Ubisoft, Gameloft, Deep Silver. Так, Ubisoft розробляють власну систему симуляції одягу, і вони мають вакансії для Animation Developers, які займаються безпосередньо фізикою.

DevOps Developers - займаються мікросервісами, працюють з клієнтами, такими як Battle.net від Blizzard, Uplay від Ubisoft, які дозволяють користувачам ігор спільно грати через інтернет, а також купувати та оновлювати ігри онлайн. DevOps Developer - це одна з найновіших спеціалізацій у геймдеві.

Tools Developers - пишуть безпосередньо тулзи для гейм-дизайнерів: на Qt або прямо всередині двигуна.

UI Developers - займаються графічним інтерфейсом, наприклад, роблять різноманітні меню, переходи між ними. Можуть бути й складніші завдання — наприклад, кастомізація зовнішнього вигляду тривимірного персонажа.

Graphics Programmers - відповідають за якість картинки, працюють із низькорівневим шаром: OpenGL, DirectX. Пишуть шейдери, оптимізують графік кінцевого продукту.

Audio Developers - працюють зі звуком, створюють різні ефекти, такі як луна. Ця спеціальність почала набирати обертів після появи VR, де потрібний тривимірний звук. Наприклад, можуть працювати з інтегруванням матеріалів, яких відбивається звук.

Client Developers – займаються обробкою подій, працюють із верхніми інтерфейсами.

Back-end Developers - працюють з сервером, парсерами, отриманням даних, причому не торкаючись безпосередньо гри.

Для того, щоб писати власні програми, потрібно правильно підготуватися до майбутнього процесу. Досвід розробки вкрай цінується в індустрії коддингу. Особливо зараз, коли геймери готові чекати на успішні великі іграшки, та ще й платити за них чималі гроші.

Але для реалізації поставленого завдання належить мати певні навички та вміння. Хороший розробник – це не той, хто одержує високу зарплату. Це людина, яка вміє якісно справлятися з поставленими перед нею завданнями.

Щоб розібратися з геймдевом вам знадобляться базові знання об'єктно-орієнтованого програмування. Вивчивши ази можна переходити до ігрової специфіки.

Кожен софт пишеться конкретною мовою. Багато студій використовують при розробці Сі-сімейством. Але це не єдиний варіант.

Також можуть використовуватися: Java; JavaScript; Python; Swift; Objective-C; Php; Lua. Це найпоширеніші варіанти. Окрему увагу рекомендується приділити Objective-C. Заслуговує уваги Java. Універсальна кросплатформова мова, за допомогою якої розробник зможе «майструвати» веб-проекти. Має відносно простий синтаксис, а також легко освоюється. Не завантажує операційну систему об'ємним кодом. Успішні розробники зазвичай добре знають C++ та Java.

Приведемо деякі необхідні теми, які має освоїти розробник Unreal Engine:

  • особливості кодингу на С++ у движку UE4;
  • базові елементи геймплей - Actors;
  • система управління пам'яттю та система обробки ігрових об'єктів;
  • створення штучного інтелекту;
  • інтегрування SDК; розробка власних плагінів;
  • Unreal Build System; колекція інструментів для автоматизації розробки;
  • безпосередньо розробка гри: створення інвентарю, Save System, системи подій тощо.
  • Якщо вас цікавить 3D-наповнення для рівнів, робота з освітленням, матеріалами, анімацією та динамікою, необхідно вивчити:
  • основи роботи в двигуні: інтерфейс, тривимірний простір, елементи керування;
  • дизайн рівня, зокрема шейдинг, текстури, світло;
  • налаштування підсумкової візуалізації сцени та ігрову графіку;
  • динамічну стимуляцію: атмосферні ефекти у грі, настроювання поведінки одягу персонажів;
  • створення ігрової логіки за допомогою візуального програмування Blueprints;
  • основні види компонування гри - шутери від першої та третьої особи, сайд-скроллер, 2D гру, автосимулятор.

Якщо вам сподобалась дана професія, обов’язково спробуйте на практиці різні ролі гейм-розробників. На кафедрі Комп’ютерних наук ми Вам в цьому допоможемо. Проте будьте готові до серйозного навчання.

За матеріалами https://dou.ua/lenta/articles/gamedev-for-beginners/.

© При повному чи частковому використанні матеріалів сайту ДУІКТ гіперпосилання на сайт https://duikt.edu.ua/ обов'язкове!
Читайте також
Бажаєте дізнаватись про особливості вступу у 2025 році?
Підписуйтесь на спільноти спеціальності "122 Комп’ютерні науки" кафедри Комп’ютерних наук та першим отримуйте новини, сповіщення про важливі події, підготовчі курси, дні відкритих дверей та багато цікавого.

Абітурієнту

Освітня програма: Комп’ютерні науки

За освітньою програмою Комп’ютерні науки, спеціальність 122 Комп’ютерні науки (англ. Computer Science, CS) готуються фахівці, що здатні виконувати функції розробника-програміста, спеціаліста по мережах, адміністратора баз даних, системного адміністратора, DevOps Engineer, спеціаліста по тестуванню програм, IT-архітектора. Вони володіють навичками алгоритмічного мислення, уявлення інформації, програмування і проектування комп’ютерних систем. Основні розділи: алгоритми і структури даних, мови програмування, архітектура комп'ютерів, операційні системи і комп'ютерні мережі, розробка програмного забезпечення, сервери і бази даних, штучний інтелект та робототехніка, комп'ютерна графіка, взаємодія людини і комп'ютера та ін.

Освітня програма: Комп’ютерні науки

За освітньою програмою Комп’ютерні науки, спеціальність 122 Комп’ютерні науки (англ. Computer Science, CS) готуються фахівці, що здатні виконувати функції розробника-програміста, спеціаліста по мережах, адміністратора баз даних, системного адміністратора, DevOps Engineer, спеціаліста по тестуванню програм, IT-архітектора. Вони володіють навичками алгоритмічного мислення, уявлення інформації, програмування і проектування комп’ютерних систем. Основні розділи: алгоритми і структури даних, мови програмування, архітектура комп'ютерів, операційні системи і комп'ютерні мережі, розробка програмного забезпечення, сервери і бази даних, штучний інтелект та робототехніка, комп'ютерна графіка, взаємодія людини і комп'ютера та ін.

Переглядів: 2 007