Освітня система закладів вищої освіти останнім часом переживає період перетворень, пов'язаних із пошуком нових форм та методів навчання, реалізація яких дозволяє підготувати компетентні кадри, сприяє задоволенню запитів ринку праці в умовах цифрової економіки.
Освітнє середовище закладів вищої освіти включає всі елементи системи освіти та цифрове середовище як частину його освітнього середовища. Цифровізація - це інструмент, що дозволяє надавати знання, які відтворюватимуться та призводитимуть до результату.
У даний час поряд з класичним навчанням активно впроваджуються інформаційні технології, що дозволяють збільшити спектр можливостей отримання освіти.
Перехід до навчання у цифровому форматі призводить до змін внутрішнього середовища закладів вищої освіти, що включають нові технології навчання, зміни у взаєминах «викладач-студент».
У сучасному освітньому процесі немає проблеми важливішої та водночас складнішої, ніж організація самостійної роботи студентів. Важливість цієї проблеми пов'язана з новою роллю самостійної роботи: вона поступово перетворюється на провідну форму організації навчального процесу. В результаті самоосвітньої діяльності студентів відбувається процес придбання, структурування та закріплення знань.
Сьогодні роль самостійної роботи настільки зросла, що її доводиться спеціально планувати, створювати для неї спеціальні форми та методи, виділяти час, приміщення та технічні ресурси. Складність проблеми полягає в необхідності оптимізації поєднання часу на лекційні заняття та виконання самостійної роботи з різних дисциплін.
У Європейських країнах та США відзначається стійка тенденція до зниження загального часу на лекційні заняття та збільшення часу на самостійну роботу студентів, у приблизному співвідношенні 1:3. Саме таке триразове перевищення часу на самостійну роботу студентів порівняно з лекційною формою занять вважається, в середньому, найбільш ефективним для покращення якості підготовки фахівців.
Для досягнення зазначеного оптимуму потрібно провести неймовірно велику роботу зі створення відповідних форм та методів організації індивідуальної роботи студентів.
Особливістю освітнього процесу Державного університету телекомунікацій є активне впровадження технологій електронної та дистанційної освіти з використанням системи Moodle.
Саме технологія «Moodle» створює сучасний та досить комфортний простір, в якому викладачі можуть розробляти різноманітні сценарії організації самостійної роботи студентів, та яку активно впроваджує у навчальний процес кафедра підприємництва, торгівлі та біржової діяльності.
Таким чином, сучасне освітнє середовище стає електронно-інформаційним освітнім середовищем. Трансформація вищої освіти продовжується!