Вимоги сьогодення до педагогічних кадрів та професорсько-викладацького складу вищої школи, в тому числі в системі післядипломної освіти, передбачають переоцінку ролі викладача, від якого очікується висока компетентність і професіоналізм; індивідуальність і творчий власний стиль педагогічної діяльності; усвідомлене ставлення до своєї праці; вміння впроваджувати у навчальний процес фахово-формуючі, особистісно-розвивальні та інтерактивні технології.
У законі України «Про освіту» зазначено: «Педагогічні та науково-педагогічні працівники зобов’язані постійно підвищувати професійний рівень, педагогічну майстерність, загальну культуру». Самоосвіта є необхідною умовою професійної діяльності педагога. Для того щоб вчити інших потрібно знати більше, ніж всі інші. І ці знання не повинні обмежуватися предметом і методикою його викладання.
Основними видами підвищення професійного рівня та вдосконалення професійної компетентності викладацького складу кафедри підприємництва, торгівлі та біржової діяльності є: навчання за програмою підвищення кваліфікації( участь у семінарах, практикумах, тренінгах, вебінарах, майстер-класах); наукове стажування; самоосвіта.
Постійна професійна самоосвіта науково-педагогічних працівників кафедри підприємництва, торгівлі та біржової діяльності є засобом підвищення професійної майстерності та формування інформаційної культури та медіаграмотності.
Інформаційна культура дає можливість: здійснювати перевірку та класифікацію джерел інформації; у професійній діяльності використовувати комп’ютерні програми навчання, навчальні ресурси глобальної мережі; поєднувати традиційні методи навчання з мультимедійними засобами подачі інформації.
Отже, метою підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників кафедри підприємництва, торгівлі та біржової діяльності є побудова кожним викладачем власної траєкторії професійного розвитку та досягнення актуального суспільно-значущого професійного рівня компетентності у відповідності до вимог професійно-кваліфікаційних характеристик науково-педагогічного працівника університету.