Існує «сумна статистика» щодо загибелі стартапів. Та, яка стверджує, що в перший рік розорюються 50% нових підприємств, а за першу п'ятирічку - 80%, 90% і навіть 95% новачків терплять крах.
Але насправді все набагато цікавіше.
За деякими даними, ця інформація почала поширюватися взявся з річної звітності ще 1980-х рр. однієї американської ділової асоціації. Він виявився настільки близький до стереотипів, що пішов гуляти по статтях і книгах, навіть не піддаючись критиці. Фактично люди взяли на віру результат обмеженого спостереження в конкретний період часу.
Більш прискіпливі статистичні вимірювання малюють іншу картину. Наприклад, Центр розвитку малого бізнесу при University of Tennessee, який здійснює багаторічний моніторинг стану справ у малому підприємництві повідомляє ось такі цифри: у перший рік припиняють роботу приблизно 25% нових бізнесів, за п'ять років - 55%, а за 10 років - 70%.
Зверніть увагу на коректне формулювання – припиняють роботу. Адже люди можуть вийти з бізнес-проекту не тому, що провалилися, а після досягнення, наприклад, своїх цілей. Або через зміну життєвих пріоритетів. Або з якихось зовсім нефінансовим причин.
Але, звичайно, найцікавіше - аналіз виживання бізнесу по галузях і розбір причин їхніх невдач.
Отже, до п'ятого року життя припиняють діяльність 63% стартапів в IT, але тільки 42% нових підприємств фінансової сфери. І навіть сільське господарство не настільки ризиковано, як багатьом здається. 56% бізнесів продовжують успішно функціонувати на п'ятому році роботи - це хороший результат.
А з причин невдач виділяються три. 46% проектів провалюються через загальну некомпетентність підприємців, 30% - через слабкі управлінські навички і 11% - через незнання того продукту, який ти пропонуєш ринку. Останнє звучить, як фантастика, але на ділі це означає або помилки у виробничому циклі (наприклад, створення надлишкових запасів сировини або готової продукції), або поганий маркетинг, або невміння налагоджувати зв'язки з постачальниками і контрагентами.
До речі, в число найпоширеніших причин провалу, об'єднаних в групу «некомпетентність», виділяються несплата податків, а також нульові знання про ціноутворення, управлінні фінансами і бухгалтерії. Крім того, багато примудряються почати бізнес взагалі без чіткого плану.
Ці дані притаманні не виключно американському ринку. Думається, в них немає чисто американської специфіки. Помилки в ціноутворенні, рекламі, фінансовому плануванні не мають національних або країнових особливостей. Точно так же, як і некомпетентність, самовпевненість, авантюризм.
Отже, українським бізнесменам-початківцям є сенс придивитися до чужих помилок і більш об'єктивно оцінити свої сили. Наприклад, посилити свої знання під час навчання в Державному університеті телекомунікацій, на спеціальності 076 «Підприємництво, торгівля та біржова діяльність».
Де отримати бізнес освіту в Україні?
Чому в технічному університеті навчають бізнес-освіті?
Переваги змісту навчання спеціальності 076 "ПІДПРИЄМНИЦТВО, ТОРГІВЛЯ ТА БІРЖОВА ДІЯЛЬНІСТЬ"
Як допомогти дитині вступити на бюджет
Спеціальність 076 "Підприємництво, торгівля та біржова діяльність" - бізнес-освіта нового формату