2 грудня 2020 р. на 3-ій парі (11.45-13.20) була проведена відкрита лекція професора кафедри Економіки підприємств та соціальних технологій Клименко О.Ю. для студентів третього курсу, другого (бакалаврського) освітнього рівня, спеціальності 054 «Соціологія», групи СТД 31 Навчально-наукового інституту менеджменту та підприємництва з навчальної дисципліни: «Методи збору та аналізу соціологічної інформації» на тему: «Організація та планування соціологічного дослідження в межах кількісної та якісної методології» з використанням он-лайн платформи «Zoom».
Вибір соціологом методу наукового пошуку завжди стоїть гостро, як перед молодими науковцями, так і перед вже досвідченими вченими. В епоху становлення індустріального суспільства, в опозиції «індивід і суспільство» класична соціологія робила акценти на вивчення «спільноти індивідів».
У ХХ столітті індустріальне суспільство сприймалося соціологами як об'єктивна реальність, та застосувались методи, що спиралися на статистичні показники – кількісні методи дослідження.
У ХХІ столітті соціологи визначили інший ракурс розгляду соціальної реальності в інформаційному суспільстві, який зосереджував увагу на індивіді як відносно самостійному по відношенню до суспільства суб'єктові, а тому «зелене світло» отримали якісні методи дослідження.
На відкритому занятті були розглянуті основні помилки молодих науковців які, при розробці соціологічного дослідження, виходять з того, що в діях людини повинна бути присутня елементарна логіка, яка спирається на бачення особистістю можливості отримання індивідуальної вигоди. Однак, якісна методологія спростовує цю теорію, та наочно доводить, що у більшості випадків люди не хочуть думати, і тому керуються не логікою, а емоціями та випадковими імпульсами.
Поєднання кількісної та якісної соціологічних парадигм відкриває широкі наукові перспективи для проведення досліджень молодими соціологами – такого висновку прийшли студенти та викладачі, присутні на відкритій лекції.