Універсальність спеціальності «Економіка» передбачає бездоганне розуміння усіх аспектів сучасного бізнесу. Отже, ми вчимо не тільки аналізу показників, але і взаємодії з людьми. Для майбутніх бізнес-аналітиків та менеджерів з продажу (а саме ці посади є дуже затребуваними сьогодні!) критично важливо вміти ефективно вирішувати проблеми. Переговори - це основа більшості взаємодій, а знання конфліктології - дає можливість аналізувати позицію іншої сторони, робити висновки, і підбирати найбільш ефективну стратегію переговорів.
Не треба боятися конфлікту. Це природньо. Треба зрозуміти з якими наслідками ви вийдете з конфлікту. Чи варто витрачати час на переговори, як знайти компроміс, як побачити, що пошук компромісу можливий. Під час переговорів треба уникати маніпуляції, ефективно їй протидіяти. В свою чергу, варто замислитися, чи не маніпулюємо ми самі?
Найкраща стратегія переговорів в конфліктній ситуації - це шукати компроміси і йти назустріч партнерам, шукати такі рішення, які переможні для обох сторін, але й не забувати про свою позицію і власну вигоду.
До переговорів варто готуватися, формулювати свою позицію, шукати взаємовигідне рішення, уникати гри з нульовим результатом, цінувати час партнерів і читати мову тіла.
Все це лежить в основі курсу «Конфліктологія економічних процесів», який викладається для студентів спеціальності «Економіка» на 4 курсі. І як ми очікуємо в результаті випускник зможе не тільки бути ефективним переговорником, але й передбачати хід переговрів, наступні кроки партнерів, оцінювати ризики, встановлювати рамки і триматися теми. Робододавців дуже високого цінять таких фахівців і платять їм достоійні зарплати.
До зустрічі на нових парах, шановні студенти!