Навчальна дисципліна «Менеджмент і адміністрування (управління економічною безпекою)», що вивчається на кафедрі менеджменту, сьогодні як ніколи набула актуальності. Студенти групи МНД-21, з якими зараз вивчається ця дисципліна, в процесі дистанційного спілкування висловлюють розуміння проблеми і чекають на відповідь щодо підходів, шляхів та методів її вирішення.
Актуальність проблематики безпеки обумовлена синергетичним ефектом і визначається, головним чином, двома факторами:
Серед найбільш значущих загроз для безпеки є:
І це далеко не повний перелік загроз і ризиків, які мають бути враховані в процесі оновлення парадигми управління економічною безпекою.
Питання управління економічною безпекою, в контексті завдань навчального процесу, розглядаються в комплексі. Кількість аспектів такого комплексу значно збільшилася за змістом, напрямами, структурою, сферою реалізації, ресурсами, часом дії, конкуренцію, життєздатністю, формою організації взаємодії тощо. Обсяг навчального матеріалу збільшується на відміну від навчального часу. Це дидактичне протиріччя поставило перед необхідністю виходити на новий інноваційний рівень навчання студентів.
Розподіл загроз для економічної безпеки на рівні ІКТ
Найбільш придатною для успішного вирішення цього дидактичного завдання є фреймова технологія навчання. Під фреймової технологією розуміється вивчення навчального матеріалу, структурованого певним чином в спеціально організованої послідовності. Основна ознака технології - збільшення обсягів досліджуваних знань без збільшення навчального часу. Зазвичай фрейм складається з декількох осередків (слотів), кожен з яких має своє призначення. Фрейм представляє собою модель - абстрактний образ стандартних стереотипних ситуацій в символах - жорстку конструкцію, яка містить в якості елементів порожні вікна - слоти, які багаторазово перезаряджаються інформацією, що важливо. Інформація буде збільшуватися, змінюватися за змістом і характером, але завжди буде знаходити логічне місце в структурі фрейму. За допомогою фреймової моделі можна «стискати», структурувати і систематизувати інформацію у вигляді таблиць, матриць.
На етапі, коли фреймовий сценарій навчального матеріалу увійде в свідомість студентів повністю, буде застосовуватися ними автоматично, продуктивна діяльність витіснить репродуктивну. Схематичне уявлення базової інформації дозволить заощадити час для самостійної роботи студента, мета якої:
Така форма проведення заняття є найбільш придатною для дистанційного навчання, істотно підвищує:
Перші результати дистанційного вивчення навчальної дисципліни «Менеджмент і адміністрування (управління економічною безпекою)» на засадах фреймової технології вже зараз дають обнадійливі результати, на що вказують рівень та якість виконаних завдань студентів, А. Музиченко, А. Джунь, І. Коваль, Д. Завальна