У світі на рекламу щорічно витрачається 500 мільярдів доларів. Зрозуміло, що бізнес без реклами неможливий, а в часи вільного підприємництва на споживача "валиться" така кількість рекламної інформації, що до вечора йому вже важко згадати, що він бачив і чув протягом дня. Так, американська дитина дивиться більше 100 рекламних роликів в день. Нескінченна карусель картинок, слоганів, пропозицій, акцій - навіть якби споживач хотів все це осмислити - у нього просто не вистачає уваги! |
Тож найважливіше завдання реклами - захопити й утримати увагу споживача. З цього основного завдання і випливають типові проблеми реклами - три граблі, на які раз у раз наступає навіть найталановитіший і завбачливий підприємець. Хоча це не вина підприємця - це природній спосіб мислення будь-якої людини.
Зараз ми постараємося розібрати найпоширеніші помилки рекламної активності компанії.
Проблема перша. Додайте креативу!
Багато замовників і розробників реклами настільки стурбовані ідеєю виділитися в насиченому інформаційному просторі, що всі свої ставки роблять на "оригінальність і креативний підхід" в створенні реклами. Їм здається, що чим не звичніше і дивніше, а ще краще - не зрозуміліше - буде їх реклама, тим цікавіше вона буде споживачеві. При цьому "творці" геть-чисто забувають про те, що реклама повинна продавати. |
У рекламній індустрії також сформувався такий феномен як "фестивальна робота" - рекламний макет або ролик, зроблений за законами мистецтва. Він красивий, вражає своїм задумом і оригінальністю, його приємно дивитися і хочеться показувати іншим, він займає призові місця на фестивалях реклами. І при цьому він абсолютно неефективний з точки зору продажів.
Але наші підприємці вигадують таку креативну рекламу не тільки для задоволення своїх власних творчих амбіцій - вони знімають ролики і випускають їх в прокат, вони роблять сайти і вкладають в їх розробку сотні доларів, щоб там "падали сніжинки", "бігали олені" і "бонуси жонглювали ".
Головна проблема креативної реклами полягає в тому, що увага глядача фокусується лише на зовнішній стороні реклами - її оригінальності, красі або на її «чудернацькості». І не береться до уваги сам предмет реклами - а що ви цією рекламою продаєте?
Цього наш глядач не зрозумів, бо спостерігав як в рекламному ролику летить черепашка. Так що ж – зовсім без креативу? Ні, хочу підкреслити червоною лінією: креатив - це слуга реклами, і не потрібно робити з слуги пана. Реклама ж, у свою чергу - слуга продажів. Саме тому - ефективність реклами вимірюється не її оригінальністю, а обсягами продажів і прибутком.
Проблема друга. Традиційний прийом, або Поганий той візник, що знає Одну дорогу
Як протилежність креативній рекламі існує таке явище як шаблонна реклама. Вона виникла як і все типове, вона є продуктом людської ліні і незнання. Навіщо думати над проектом, якщо вже є готовий шаблон? Так формуються типові рішення, що заражають цілі галузі - один підприємець робить, другий дивиться і повторює, незалежно від того, наскільки добре це спрацювало у першого. |
Найдивніше у сфері шаблонної реклами те, що підприємці розраховують отримати від подібної реклами зовсім нетипової ефект, а точніше - видатні в порівнянні з конкурентами результати! Що ж, все просто - якщо ви хочете отримати те, що не отримують інші, треба робити те, що не роблять інші. Почніть не з креативу, а з аналізу: свого продукту (чи потрібен він споживачеві), позиціонування (для чого він потрібен споживачеві), своєї реклами і текстів (чи відповідають вони інтересам ваших потенційних клієнтів).
Проблема третя. Балакає густо, а виходить пусто
Погодьтеся, що може бути цікавіше, ніж говорити про себе? А тепер поставте себе на місце слухача - цікаво? Навряд чи ... Як і вашим потенційним клієнтам. Для будь-якої людини природно і захоплююче говорити і писати про те, що йому цікаво. А підприємцю - про свою компанію, про її продукти і послуги. Його можна зрозуміти - це справа його життя. |
Але, на жаль, таке рекламне повідомлення не продасть, бо не буде цікаво споживачеві. Для нього важливо інше - щоб рекламне повідомлення відповідало його потребам.
Що ж потрібно для успішного продажу товару (продукту чи послуги)?
1. Правильна аудиторія.
2. Правильний продукт – той що відповідає потребам аудиторії.
3. Правильне маркетингове повідомлення.
Іншими словами, тільки відповівши на три питання:
"Кому продаємо?",
"Що продаємо?"
"Як продаємо?"
- Можна скласти хороший рекламний текст, який дійсно буде продавати і збільшувати прибуток вашої компанії.