Сьогодні пандемія внесла великі корективи в кожну сферу нашого життя. Не оминули ці зміни й освітньої галузі. Дуже швидко освітянам довелося пристосовуватися до сьогоденної ситуації, опановувати нові методи й технології навчання студентів. Так, швидкі зміни – це завжди стрес та труднощі, але викладачі кафедри документознавства та інформаційної діяльності Державного університету телекомунікацій успішно впоралися з цим завданням.
Відеолекції, навчальні матеріали у вільному доступі, складання всіх завдань без фізичної присутності на парах й оцінювання в онлайн-режимі – це не кадри з американських серіалів, а дистанційна освіта, яка, у зв’язку з протипандемічними обмежувальними заходами, набирає обертів.
Для всіх закладів вищої освіти карантин та неможливість проведення занять в аудиторіях став справжнім викликом та пошуком інструментарію для інноваційних форм навчання. Завдяки платформі MOODLE, яка за вказівки ректора Університету проф. В. Б. Толубка не перший рік апробована й активно застосовується під час дистанційного навчання, освітній процес відбувається організовано, згідно з розкладом: студенти отримують тексти лекцій, завдання для практичних та лабораторних занять, надсилають виконані роботи для перевірки викладачеві.
У цьому семестрі на другому курсі студентам, які навчаються за освітніми програмами «Інформаційна аналітика та зв’язки з громадськістю» й «Документознавство та інформаційна діяльність», викладають одну з фундаментальних дисциплін ФІЛОСОФІЮ. Саме ця дисципліна формує у майбутніх інформаційних аналітиків, документознавців, керівників PR-відділів, менеджерів з питань взаємодії з центральними органами влади, фахівців зі зв’язків з громадськістю та пресою аналітичне мислення, уміння досліджувати матеріали й готувати проекти текстів на різноманітну тематику, розробляти плани дій, здійснювати моніторинг та оцінку необхідної інформації.
Вивчити природу й сутність світу, людини через призму філософії навіть дистанційно можна кожному. Але живе пояснення викладача, його трактування складних філософських понять – це необхідна річ під час навчального процесу.
Доцент кафедри документознавства та інформаційної діяльності Галина Орендарчук для оптимізації навчального процесу в нинішніх умовах використовує онлайн-сервіси, які забезпечують ще й уадіо- та відеозв’язок Zoom, Skype та Google Classroom.
Такий підхід до навчання має свої переваги: