Цього тижня відбулося чергове засідання студентського наукового гуртка кафедри документознавства та інформаційної діяльності «Студії з соціальних комунікацій». Студентський діалог був присвячений актуальній сьогодні в науковому світі темі академічної доброчесності.
Зокрема, учасники гуртка мали можливість ознайомитися з Проектом сприяння академічній доброчесності в Україні (SAIUP) та з’ясувати, що в основі академічної доброчесності лежить чесність, порядність у виконанні своїх обов’язків, довіра, справедливість, повага та відповідальність.
Розгляд статті 42 Проекту Закону «Про освіту», в якому визначено академічну доброчесність як «сукупність етичних принципів та визначених законом правил, якими мають керуватися учасники освітнього процесу під час навчання, викладання та провадження наукової (творчої) діяльності з метою забезпечення довіри до результатів навчання та/або наукових (творчих) досягнень», викликав серед молодих науковців жваву дискусію.
У ході засідання студенти дійшли висновку, що академічна доброчесність покликана боротися із плагіатом як актом шахрайства в студентських наукових роботах; фабрикацією та фальсифікацією результатів наукових досліджень; обманом, списуванням, хабарництвом.
Крім того, члени студентського наукового гуртка погодилися з думкою, що всі ми живемо у висококонкурентному суспільстві, де успішним може бути тільки найсильніший! А сильними нас роблять саме здобуті знання, навички, вміння, креативне мислення, а також… рівність можливостей.
Тож, давайте розуміти і поважати один одного і починати впроваджувати академічну доброчесність із себе!