Останнім часом сучасна вища освіта під впливом інформаційного буму та науково-технічного прогресу перебуває у стані неперервного організаційного реформування та переосмислення усталених психолого-педагогічних цінностей. Необхідність докорінної зміни вітчизняних освітніх процесів ще тільки починає усвідомлюватися. У той же час реальні психологічні процеси у житті нинішніх поколінь, особливо молоді, яка стоїть на порозі самостійного професійного життя, свідчать про те, що освіта серйозно відстає від потреб життя.
Традиційно навчальний процес зорієнтований на отримання, в кращому випадку, на творче засвоєння знань. При цьому освіта формує майбутніх фахівців як «репродуктологів» готових знань. Відтак молоді спеціалісти, у своїй більшості, не вміють працювати творчо і самостійно, особливо в умовах сучасного ринку праці, коли знання потребують швидкого оновлення.
Іншим є підхід до навчання в Державному університеті телекомунікацій. За дорученням ректора Університету – заслуженого працівника освіти, доктора технічних наук, професора В.Б. Толубка було розроблено інноваційний зміст навчання у вузі, покликаний надавати студентам теоретичні знання та практичні вміння та навики, актуальні та необхідні для сучасного ринку праці.
Так, теоретична підготовка повинна здійснюватися на основі сучасного розвитку науки і технологій та компетенцій компаній – партнерів кафедри (у даному випадку, кафедри документознавства та інформаційної діяльності).
Якісне навчання студентів здійснюється не тільки теоретично, а й практично з використанням навчально-матеріальної бази, створеної на обладнанні останнього покоління; сучасних, прогресивних програмно-апаратних комплексів та програмного забезпечення.
Кафедра зобов’язана укласти угоди з компаніями, що є потенційними замовниками випускників за спеціальністю (спеціалізацією) підготовки кафедри.
Теоретична і практична підготовка студентів повинна проводитися на підставі компетенцій партнерів-роботодавців, з якими кафедрою укладені угоди про співпрацю.
У межах навчального процесу з усіх спеціальностей (спеціалізацій) видавати сертифікати компаній – партнерів кафедри.
Крім цього,
Перше – підготовка зі спеціальності (спеціалізації) починається не з третього, а з першого курсу
Друге – на першому курсі для студентів усіх спеціальностей (спеціалізацій) викладається дисципліна «Застосування інформаційно-телекомунікаційних засобів». Метою дисципліни є навчання студента Державного університету телекомунікацій налаштовувати та експлуатувати сучасні електронні пристрої і гаджети, у повній мірі використовувати можливості сучасних інформаційних технологій під час навчання в Університеті та у повсякденному житті.
Третє – для всіх спеціальностей (спеціалізацій) повинні викладатися дисципліни:
Четверте – посилити вивчення англійської мови протягом усіх років навчання в Університеті (стосується студентів усіх спеціальностей (спеціалізацій)):
П’яте – 50% занять навчального процесу складають практичні.
Шосте – з тем кожної дисципліни повинні обов’язково проводитися лекція (теоретична складова), практичні заняття та, при можливості, лабораторні заняття (практична складова навчання).
Сьоме – з кожної теми занять лектор у кінці лекції повинен надати перелік питань для самостійного опрацювання.
Восьме – для забезпечення якості проведення практичних занять на кожній кафедрі повинна бути створена сучасна навчально-лабораторна база на основі обладнання останнього покоління компаній – партнерів кафедри і сучасних програмно-апаратних комплексів і програмного забезпечення.
Дев’яте – при підготовці бакалавра розподіл годин навчального плану здійснювати з розрахунку: 25% – дисципліни загальної підготовки, 75% – дисципліни професійної підготовки за спеціальністю.
Десяте – на кафедрах, які проводять підготовку за спеціалізацією: 25% – дисципліни загальної підготовки; дисципліни професійної підготовки: 37,5% – за спеціальністю, 37,5% – за спеціалізацією.
Одинадцяте – вивчення дисциплін загальної підготовки здійснювати з 1-го по 8-ий семестр з метою повноцінного забезпечення оволодіння студентами професійними знаннями протягом всього терміну підготовки бакалавра.
Дванадцяте – практику студентів організовувати та проводити в компаніях – партнерах кафедри.
У результаті здійснення інноваційного змісту навчання випускник Державного університету телекомунікацій повинен володіти теоретичними знаннями виконання вимог компетенцій роботодавців і практичними уміннями та навиками щодо їх здійснення.
Реалізація цієї концептуально нової освітньої моделі забезпечує підготовку конкурентоспроможних фахівців, які повною мірою відповідатимуть потребам сучасного ринку праці!