Враховуючи сучасні засоби у вивчення англійської мови на заняттях, велике значення приділяють інтерактивним методам, з особистісно орієнтованим підходом до студента, спрямованих на розвиток не лише творчого потенціалу студента, але й на вміння мислити та швидко реагувати, покращуючи комунікаційні навички. Термін «інтерактив» (пер. з англійської “inter” – взаємний, “act” – діяти) означає взаємодіяти. «Інтерактивне навчання» - це взаємодія між викладачем та студентом в процесі спілкування та навчання з метою вирішення лінгвістичних та комунікативних завдань. Інтерактивна діяльність включає організацію та розвиток діалогічного мовлення, спрямованих на взаємодію, взаєморозуміння.
Серед інтерактивних методів навчання у сучасному навчальному процесі вивчення англійської мови особливе значення мають презентації, рольові ігри, дискусії, «мозковий штурм», конкурси з практичними завданнями та їх подальше обговорення, проектування бізнес планів, проектів, проведення творчих заходів, мультимедійних комп’ютерних програм та залучення англомовних спеціалістів.
Рольова гра – один із найбільш ефективних методичних прийомів, що відноситься до групи активних способів навчання практичному володінню іноземною мовою. Рольова гра є умовним відтворенням її учасниками реальної практичної діяльності людей, створює умови реального спілкування. Ефективність навчання тут обумовлена в першу чергу підвищенням мотивації і інтересу до предмета.
Застосовуючи певний інтерактивний метод, а саме “Interview”, “Round Table”, “Reflexive Circle”,“Hot summary”, “Project”,“Expert Groups”, “Dozens of questions”, “Excursion”, викладач формує у студентів відповідні навички. В результаті взаємодії спілкування відбувається взаємонавчання обох сторін.
Нижче зазаначені приклади запропонованих ігр, які передбачають оволодіння словниковим запасом з вивченої теми та загальновживаними словами.
Метою залучення інтерактивних ігор на заняттях англійської мови є спонукання студента висловлювати власну думку відкрито, на весь клас. Це сприяє значному покращенню комунікаційних навичок студентів, в результаті чого зникають внутрішні обмеження учня. Студенти навчаються спілкуватися з різними людьми, висловлювати альтернативні думки, приймати виважені рішення, приймати участь у дискусіях . А, також сучасні технології в освіті підвищують рівень сприйняття за запам’ятовування на 30-40% завдяки одночасній багатоканальній взаємодії студента з інформацією.