Освіта за спеціальністю 281 «Публічне управління та адміністрування» в університеті телекомунікацій вийшла на рівень модернізованої практикоорієнтованої системи вищої освіти. Це стосується у першу чергу принципової позиції з новітньої організації навчального процесу, яка фактично зрівнялася із практичною професійною підготовкою. Сама освіта з публічного управління має суттєві особливості. Її специфічність та відмінність від будь-якої іншої є очевидною. І головним у цій освіті - є підготовка дієздатного управлінця, який самостійно має продукувати ефективні рішення регіонального або навіть державного масштабу. Тобто рішення, вплив яких може розповсюджуватись на всю державу і фактично зумовлювати життя в країні. Для підготовки такого фахівця потрібно врахувати і те, що він має бути не тільки носієм сучасних актуальних професійних знань, а й бути здатним самостійно й швидко їх оновлювати та вдосконалювати. Тому навчальний процес публічного управлінця в університеті телекомунікацій відрізняється від традиційного. І дана модель навчання впроваджується кафедрою публічного управління та адміністрування фактично вперше в цій освіті в Україні.
Практична частина стала основоположною складовою навчального процесу. Але не лише це є визначальним чинником для підготовки висококваліфікованого фахівця.
Необхідною умовою для цього є вдосконалення як професійної орієнтації студента, так і розвитку його особистості загалом. Для цього введено метод коучингу. Це - сучасна технологія, створена з метою розвитку особистісного та командного потенціалу, що сприяє досягненню цілей та зміні людської поведінки, що загалом покращує життя людини.
Завдяки цьому методу викладач в університеті стає так би мовити ментором для студента, його провідником для пізнання власної професійної ідентичності та спрямованості. На кафедрі публічного управління та адміністрування розуміють виклики сучасного світу та активно впроваджують технології коучингу у спілкуванні викладачів зі студентами. Цей процес полягає в адаптації педагогом нових знань, а для студентів – у формуванні навичок самоосвіти, що є чи не головною конкурентною перевагою сьогодні на ринку праці.
Таким чином, педагог стає тренером, а не традиційним вчителем, адже коучинг означає "надихати та тренувати". За таких умов студент має можливість розкривати та реалізувати свій професійний потенціал вже зі студентських років. У майбутньому така технологія, впроваджена у навчальний процес, дасть змогу самостійно ухвалювати рішення у різних життєвих ситуаціях та на професійній ниві.
Коучинг у професійній освіті ще мало вивчений, але зважаючи на виклики сучасності та на потребу у підготовці фахівців нової генерації, його позитивний внесок важко переоцінити.
Власне сам підхід ґрунтується на базових розуміннях психології людини, адже здатність людини до змін визначається передусім її бажанням, потенціал часто обмежується низкою переконань, які часто гальмують професійне зростання, а процес навчання ефективний лише тоді, коли людина активно залучена у процес тощо.
У процесі навчання вибудовується певна умовна схема – викладач (коуч) має завдання віднайти та допомогти розкрити професійний потенціал студента, а студент своєю чергою бере на себе відповідальність за вирішення поставленого завдання. Коуч стимулює студента до пошуку рішень та висловлює підтримку у здійсненні його прагнень. Завдяки такій спільній роботі, що будується на взаємній довірі та партнерстві, студент відчуває увагу до своїх ідей, а відтак починає працювати з більшим ентузіазмом.
Звісно, такий процес навчання потребує додаткової підготовки викладачів, а також є можливим завдяки конкретним умовам. Але у Державному університеті телекомунікацій знають та розуміють потреби роботодавців, а відтак створюють усі належні умови для мотивації студентів у перманентному пошуку нових знань та успішному використанню їх на практиці.
Хибною є думка, що завданням навчання є власне саме навчання, насправді значно важливіше у сучасному світі навчитися вчитися. Ця здібність необхідна протягом усього життя, і саме цю здібність і розвиває коучинг.