Інноваційний зміст навчання, задекларований кафедрою публічного управління та адміністрування в освіті своїх студентів, концептуально змінив філософію вищої управлінської освіти. Давно встановлені традиції вищої школи нашої країни у тотальній теоретизації навчання за фахом – подолані! Ми цілковито змінили парадигму навчального процесу і вивели на практичний рівень підготовки ВСІ дисципліни навчального плану спеціальності 281 «Публічне управління та адміністрування». Навіть суто теоретичні дисципліни, які у всіх без винятку закладах вищої освіти України реалізуються виключно у теоретичному форматі, ми перевели на практичну платформу навчання. Як це виглядає для студента? А дуже просто і цікаво!
У всіх закладах вищої освіти України майже всі дисципліни викладаються з домінуванням лекцій. Навіть якщо дисципліна містить чимало практичних компетенцій, що має опанувати студент за час навчання, вона викладається переважно сухим лекційним форматом. Практичні роботи, які складають максимально відсотків 20 від загального аудиторного навантаження, також переважно умовно теоретизовані. В кращому випадку студенти розв’язують задачі (ситуації), складені самим викладачем, який, можливо, виступає теоретиком у дисципліні. На цьому практична підготовка з дисципліни у переважній більшості вишів закінчується. Ще гірша ситуація із теоретичними дисциплінами, які за сутністю є надважливими для формування професійної свідомості студента і його професійного світогляду. Ці дисципліни у закладах вищої освіти викладаються переважно за схемою: 80 – 95%% аудиторного часу – лекції і 5-20%% аудиторного часу – семінари. А вже на семінарах студенти самі готують реферати чи доповіді на поставлені питання. Звісно, й ця форма навчання має свої позитивні плоди і повністю без неї обійтися неможливо. Однак чи все має бути виключно теоретичним у цих дисциплінах? Звісно, ні! Чому так відбувається у закладах вищої освіти? Тому, що для того, щоб організувати справжні практичні навчання із професійного життя, треба докласти чимало інтелектуально-наукових та організаційних зусиль. І це стосується всіх без винятку підрозділів вишу, що відповідають за навчальний процес. Тому по вишах нашої країни це майже не працює. Але це не про нас! Навчальний процес з кожної дисципліни спеціальності 281 «Публічне управління та адміністрування» побудований таким чином, що кожна тема реалізується в навчальній лабораторії кафедри у якості лекції та практичної роботи до неї! Тобто кожна дисципліна викладається у форматі 50% аудиторного часу дисципліни складають лекції і 50% - практичні роботи до них! Але і самі практичні роботи мають інноваційну форму.
Кафедрою публічного управління та адміністрування впроваджено у систему підготовки публічних управлінців чимало новацій. Вони поступово висвітлюються в інформаційних повідомленнях кафедри.
В контексті викладання теоретичних загальних фахових дисциплін впроваджено систему наочно-практичних тренінгів, які проводяться безпосередньо в органах публічної влади, музеях, виставках тощо.
Всі екскурсії та тренінги із загальних професійних дисциплін (дисциплін теоретичного змісту) відповідають тематикам проведених лекцій в аудиторіях університету. Наочно-практичні заняття проводяться професійними лекторами з органів публічної влади.
Так само відбулось і на минулому тижні, коли в контексті проведення практичної роботи, наші студенти завітали до Верховної Ради України, де професор кафедри публічного управління та адміністрування разом із професійним екскурсоводом з Верховної Ради провели для наших студентів наочно-практичне заняття з дисципліни «Теорія та історія публічного управління».