В Державному університеті телекомунікацій з 2018 року до вже діючої системи виховної роботи вводиться ряд науково-педагогічних заходів, спрямованих на професійну адаптацію особистості у професійній діяльності з публічного управління.
Ця система, що розроблена науково-педагогічними працівниками ДУТ, покликана забезпечити моральну та соціально-психологічну готовність студентів до виконання своєї професійної діяльності в публічному управлінні та надати цим можливість набагато швидше еволюціонувати у своїй кар’єрі та особистісній професіоналізації. Тобто, ця система працює саме на прискорення темпу зростання професійного рівня людини в публічному управлінні.
Професіоналізм – головна мета й справа честі кожної людини у спеціальності, в якій вона реалізується. Звісно, гідне програмне навчання з фаху є домінуючою умовою для досягнення цієї бажаної вершини – ПРОФЕСІОНАЛІЗМ. Однак чи замислюємося ми, коли кажемо про професіоналізм, про систему соціально-психологічної адаптації до професії особистості та її професійне виховання? А виховання є невід’ємною частиною освіти. Які вищі навчальні заклади у процесі діалогу із майбутніми студентами можуть робити наголос, крім формального, що вони саме вирощують професіоналізм майбутнього фахівця не тільки дисциплінарним навчанням, а ще й спеціальним професійним вихованням. В ДУТ це питання постійно підіймається на засіданнях вченої ради та кафедр.
Професійне виховання в Публічному управління та адмініструванні є надто особливим, відмінним від виховання простого управлінця чи іншого фахівця та більш трудомістким, глибоким та змістовним. Ще більш складним може стати цей процес, якщо власне довузівське громадянське виховання людини було не достатньо якісним.
Саме професійне виховання сприяє формуванню професійної рефлексії, без якої фахівець, здобувши найсучасніші та найповніші знання, не зможе швидко повноцінно виробляти професійні рішення, особливо в умовах невизначеності, яким насичене саме публічне управління. Без цієї складової формальне «поглинання знань» не надасть особистості в професійній діяльності впевненості у собі та можливості легко адаптуватися до нових умов й завдань в роботі.
Крім того, як зазначають науковці, входження у професію таких людей триває набагато більше часу, період адаптації більш тривалий, а, значить, кар’єрне зростання даної людини гальмується або уповільнюється. Отже, недооцінювати процес професійного виховання у ВНЗ – означає не поважати своїх студентів, позбавляючи їх можливості швидко досягати успіхів в професії та у кар’єрному зростанні.
До системи професійного виховання в Державному університеті телекомунікацій ставляться з особливою відповідальністю, тому вона цілком інтегрована у життя студентів. Але всі ці виховні елементи студентського життя не є випадковими, а є заздалегідь виваженими та науково обґрунтованими.
З 2018 року для студентів спеціальності «Публічне управління та адміністрування» вводиться нова професійно-виховна програма соціально-психологічної адаптації студента до своєї майбутньої професійної діяльності. Ця системна професійно-виховна програма надасть можливість більш динамічно та гнучко реалізуватись фахівцям з публічного управління у своїй професії та цим забезпечити собі стрімке кар’єрне зростання та повноцінний розвиток професіоналізму.
По закінченню ДУТ наші студенти отримають не тільки надсучасні високоякісні професійні знання, вміння та навички у галузі публічного управління, а й будуть цілком психологічно адаптовані до будь-якої ефективної управлінської роботи в органах державної влади, місцевого самоврядування, громадських та інших організаціях. Наші випускники матимуть змогу за рахунок оригінальних науково виважених навчальних та професійно-адаптивних виховних програм ДУТ вільно реалізовувати здобуті компетенції з публічного управління із максимальною користю для себе та суспільства.
Детальніше про програму професійного виховання – читати розділ «Оригінальна система виховання професіоналів нової формації з публічного управління в ДУТ»