Подальший розвиток демократії, становлення правової держави, становлення громадянського суспільства в Україні потребують наукового переосмислення місця влади у державному управлінні. Державне управління, як різновид соціального управління й об’єкт дослідження науки «державне управління», певним чином корелюється із владою та її механізмами. Проте органи державного управління часто ототожнюються з владою, що пов’язано з традиційним сприйняттям суспільством цих органів як носіїв влади, і з їхнім функціональним навантаженням.
В умовах демократичної, правової, соціально орієнтованої держави публічне й, зокрема, державне управління спрямоване на забезпечення прав і свобод людини, високої якості життя громадян, безпеки їх існування.
У той же час, влада в сучасному українському суспільстві набуває, по відношенню до недалекого минулого, нової структурної і функціональної змістовності у системі управління державою.
Для публічних управлінців, майбутніх державотворців вагомим є глибоке розуміння сфери публічного управління, підпорядкування і співпраця органів державної влади й місцевого самоврядування між собою та роль громадянського суспільства у цій взаємодії, сутності державної служби як суб’єкта державного управління, а також вміння критично мислити, аналізувати різносторонню інформацію й робити власні висновки.
Тому під час вивчення дисципліни «Публічне управління» акцент робиться саме на зазначеному. Зокрема, метою вивчення однієї із тем дисципліни («Суб’єкти та об’єкти державного управління») є дослідження суб’єктів, уповноважених відповідно до чинного законодавства управляти державною службою в Україні. Причому, виходячи зі специфіки правового статусу й діяльності органів державної влади, взаємодія між суб’єктом та об’єктом управління державною службою має владний, розпорядно-виконавчий характер і будується на засадах субординації, формуючи таким чином вертикальні управлінські відносини, в яких уповноважені суб’єкти наділені владними повноваженнями.
Досягнення цієї мети передбачає вирішення взаємопов’язаних завдань: визначити, який правовий статус займають суб’єкти управління; виявити, хто входить до системи суб’єктів управління; проаналізувати конкретні повноваження цих органів.
У контексті практичного заняття студентами 3-го курсу спеціальності 281 «Публічне управління та адміністрування» було досліджено, опрацьовано й проаналізовано вдосталь інформації та вивчено нормативно-правову базу із зазначеної тематики. Крім того, студентки Давидюк Юлія, Кутишенко Крістіна та Семенюта Анастасія підготували змістовні презентації щодо окремих інституцій держави, а саме – виокремили сутнісні характеристики про статус, завдання, повноваження та діяльність Верховної Ради України, Президента України, Кабінету Міністрів України. Були зроблені висновки, що наявність у владних суб’єктів певної компетенції і владних повноважень дають змогу втілювати свою волю у формі управлінських рішень, керівних команд, обов’язкових до виконання.
Враховуючи вищевикладене, слід зазначити, що управління є необхідною функцією суспільного життя країни, публічне управління, здійснюване державою та громадянським суспільством, – це єдність органів державної влади, місцевого самоврядування, громадських організації та громадян. А спеціальність «Публічне управління та адміністрування» – один із пріоритетів розвитку системи державного управління в Україні, який сприяє формуванню прошарку професійних, доброчесних та етичних державних службовців, орієнтованих на захист суспільного інтересу та досягнення цілей задля покращення життя в України.