Психофізіологічний стан студентів суттєво впливає на результати їх роботи та продуктивність і результативність засвоєння навчального матеріалу. При вивченні предмету «Соціальна та екологічна безпека життєдіяльності», а саме при проведенні практичних занять з дисципліни, особлива увага приділяється формуванню навичок з оцінки умов праці та визначення необхідності розробки та впровадження профілактичних заходів, спрямованих на зниження впливу факторів виробничого середовища на працівників. Метою всіх профілактичних заходів є збереження здоров’я, життя та працездатності людини. Так, практичне заняття № 4 з дисципліни присвячено психофізіологічним дослідженням студентів. Такі дослідження дозволяють сформувати усвідомлення факту підвищеного ризику виникнення аварійних та травмонебезпечних ситуацій при порушенні психологічного здоров’я, яке серед студентства може бути сформоване при збільшенні навчального навантаження. А яка ситуація в інших навчальних закладах? Результати дослідження, наведені у журналі «Лікарська справа» (№7, 2017, с. 3-9) вказують на те, що кожен четвертий студент у США має діагностоване захворювання; 40 % не звертаються по допомогу; 80 % не в змозі впоратися зі своїми обов’язками; а 50 % настільки знервовані, що стали співучасниками бійок у своїх навчальних закладах. Депресія серед студентів вищих навчальних закладів США виникає у багатьох формах. За даними опитування 2013 р., проведеного Американською Асоціацією керівників центрів з психологічного консультування університетів і коледжів, 36,4 % студентів вищих навчальних закладів США певною мірою відчувають депресію.
Автори: Сергеева Л.А., Гунченко О.Н.
Джерело: https://vrachebnoedelo.com/index.php/journal/issue/view/37/7-2017-PDF