Цікаве дослідження було розпочато в листопаді 2013 року в університетах Європи. Його результати базуються на аналізі опитувань, проведеного Європейською асоціацією університетів в період між жовтнем і груднем 2013 року, яке зібрало 249 відповідей від вищих навчальних закладів з усієї Європи.
Мета дослідження полягала в побудові карти потужностей в університетах для здійснення електронного навчання та оцінки сприйняття по відношенні до впливу електронного навчання на навчальний процес і викладання.
Опитування полягало у наданні відповідей на питання про тип електронного навчання університетів, їх досвід у цій галузі та їх очікування. Враховуючи великий інтерес до масових відкритих он-лайн курсів (MOOCs), значна частина дослідження присвячена також і цьому питанню. Під час опитування також ставились питання, що стосуються структури підтримки і послуг, забезпечення якості та визнання.
Результати опитування показали, що переважна більшість університетів пропонує змішане навчання і онлайн-курси навчання (91% і 82% відповідно). Крім того, майже половина опитаних установ заявили, що вони вже мали стратегію впровадження електронного навчання, і чверть - у процесі її підготовки.
Опитування також показало, що інтерес до масових відкритих онлайн курсів (MOOCs) зростає в європейських університетах. Під час опитування в кінці 2013 року, тільки 31 з установ-респондентів (12% вибірки), запропонували MOOCs або ось-ось були готові їх запустити. Але майже половина тих університетів, які не пропонували MOOCs, заявили про свій намір представити їх.
Результати дослідження планувалось використати в Європейській асоціації університетів під час обговорення політики в галузі освіти по Європі та під час триваючої дискусії про викладання та навчання в рамках Болонського процесі. EUA планувало також використовувати ці дані для розробки низки заходів для надання підтримки вищим навчальним закладам, які зацікавлені в цій темі.
За матеріалами сайту http://eua.be