Державний університет інформаційно-комунікаційних технологій
XS
SM
MD
LG
XL
XXL
Державний університет інформаційно-комунікаційних технологій
Державний університет інформаційно-комунікаційних технологій

Адреса:
03110, Україна
м. Київ, вул. Солом'янська, 7
Контактна інформація:
Приймальна комісія:
Телефон: (044) 249-25-91,
Телефон: (066) 227-46-60
Відділ документаційно-інформаційного забезпечення та контролю
Телефон / факс: (044) 249-25-12
Відділ медіакомунікацій
Телефон: (099) 109-41-23
Державний університет інформаційно-комунікаційних технологій
  
Укр.
 
      
           Пошук    
  
Укр.
 

Підвищення педагогічної майстерності викладачів кафедри УІКБ через впровадження методів візуалізації навчального контенту

13:15, 02-03-2023

Викладачі кафедри управління інформаційною та кібернетичною безпекою (УІКБ) постійно працюють на підвищенням свого професійного рівня, оволодінням інноваційними методами науково-педагогічної діяльності, беручи участь у різноманітних науково-практичних і методичних заходах.

Упродовж лютого 2023 року доцент кафедри Мужанова Т.М. долучилася до участі в дистанційному курсі «Толерантні» - навчальні практики  у межах викладання предметів / дисциплін / інтегрованих курсів «and» громадянська освіта: трендові технології, аксіологічна компетентність, прості наукові навички, інтеграція, онлайн-застосунки та наскрізна імплементація знань про права людини» (розробник: Салагуб Л.І.).

З огляду на те, що сучасна освіта у світі та Україні стикається з низкою серйозних викликів, необхідним є удосконалення тих методів і технологій, які вже є у використанні педагогів, а також впровадження інноваційних підходів до навчання.


У методичному «арсеналі» викладачів кафедри вже є багато інтерактивних технологій, які допомагають організувати взаємодію студентів під час освітнього процесу. Водночас, освітній процес має здійснюватися через упровадження різноманітних методичних «лайфхаків», серед яких технології:

  • формування толерантної поведінки усіх учасників навчального процесу на основі знання своїх прав і свобод, визнання й поваги прав інших;
  • розвитку навичок критичного мислення, вироблення суджень на основі моральних цінностей,
  • мотивування студентів, залучення їх до командної і проектної роботи;
  • подолання стресу й релаксації, створення неформального середовища спілкування;
  • організації конструктивної взаємодії, вдосконалення умінь дискутувати, досягати компромісів і консенсусу тощо.

Враховуючи психологічні особливості нинішнього покоління студентів, які надають перевагу нетекстовій, наочно-образній інформації, важливе місце займають методи візуалізації навчального контенту.

Інтерактивні онлайн-дошки

Сьогодні, коли заняття проводяться онлайн, викладач потребує використання динамічних, інтерактивних і мультимедійних засобів навчання.

Нерідко педагоги користуються мережевими ресурсами для спільної роботи зі створення й редагування документів і зображень, спілкування в реальному часі – онлайн-дошкою. На такій дошці можна розміщувати текст, графічні зображення, мультимедійні файли, посилання на Інтернет-сторінки, замітки.

Типовим сервісом для створення віртуальних дошок для спільної роботи є http://ru.padlet.com, який є повністю безкоштовним, не обмежує користувача в кількості створюваних сторінок і підтримує кирилицю.

«Скрайбінг»

«Скрайбінг» - новітня техніка презентації, у якій мова оратора ілюструється «на льоту» малюнками на білій дошці (або аркуші паперу) з метою просто й доступно розповісти про складне, цікаво пояснити навчальний матеріал.

Найпоширенішим видом скрайбінгу є відеоскрайбінг (мальований, аплікаційний та онлайн-скрайбінг). При створенні останнього використовують спеціальні програми й онлайн-сервіси, наприклад PowToonVideoScribe та інші.
 

Хмари слів

Хмара слів (хмара тегів) – це візуальне відтворення списку слів, категорій, міток чи ярликів на єдиному спільному зображенні. Хмара слів допомагає візуалізувати термінологію у більш наочний спосіб, сприяє її швидкому запам'ятовуванню.

Хмару слів можна легко згенерувати власноруч з використанням спеціальних програм, наприклад Word It Out або Answergarden.

Меми, тематичні мотиватори й демотиватори

Мем (інтернет-мем) – це будь-яка дотепна коротка інформація (фраза, зображення, звукоряд, відео) іронічного характеру, яка відтворює певне ставлення до якихось подій чи обставин. Найпопулярнішими мемами є зображення із влучним жартівливим коментарем. Меми урізноманітнюють процес навчання, роблять його цікавим і незвичним.            

Перевагами використання мемів у навчанні є гумор, позитивні емоції, які налаштовують на мимовільне запам’ятовування, підвищення інтересу до теми, розвиток пам’яті й запам’ятовування. Оскільки меми не несуть точної інформації, а навпаки своєю провокативністю спонукають до її пошуку, вони сприяєють розвитку критичного мислення, аналітичних здібностей, креативності, емоційного інтелекту.

Для створення мемів використовують, наприклад, безкоштовну програму Meme generator.

 

Для мотивування студентів використовують мотиватори – картинки, що надихають, спонукають до певних дій чи змін. Відповідно, демотиватори, картинки в чорній рамці зі скептичними й досить жорсткими коментарями, спонукають до втрати бажання чи намірів щось робити чи змінювати.

 


Кросворди, пазли, ребуси                                                                       

Для покращення засвоєння вивченого матеріалу, або для того, щоб урізноманітнити навчальний процес, використовують такі інтерактивні форми навчання як кросворд, пазл або ребус.

В Інтернеті представлено багато різних безкоштовних інструментів для виконання таких завдань:


*****

Впровадження новітніх підходів до організації навчального процесу, використання онлайн-інструментів візуалізації освітнього контенту сприятиме не тільки підвищенню рівня науково-педагогічної майстерності викладачів кафедри, але й підвищенню рівня мотивації та зростанню зацікавленості у здобутті нових фахових знань з боку студентів спеціалізації «Управління інформаційною та кібернетичною безпекою», що є важливим в навчальному процесі університета.

*****

© При повному чи частковому використанні матеріалів сайту ДУІКТ гіперпосилання на сайт https://duikt.edu.ua/ обов'язкове!
Читайте також
Бажаєте дізнаватись про особливості вступу у 2025 році?
Підписуйтесь на спільноти спеціальності "125 Кібербезпека та захист інформації" кафедри Управління кібербезпекою та захистом інформації та першим отримуйте новини, сповіщення про важливі події, підготовчі курси, дні відкритих дверей та багато цікавого.

Про кафедру

Кафедра Управління кібербезпекою та захистом інформації

Отримати консультацію

Ваш запит на зворотній дзвінок отримає завідуючий кафедрою
Надіслати запит

Абітурієнту

Спеціалізація: Управління інформаційною безпекою

Фахівці з Управління інформаційною безпекою – це еліта інформаційної безпеки, менеджери безпеки інформації вищої ланки. Ці фахівці розуміються як з техничних питань захисту інформації, так й з питань організації роботи колективу, добре розуміють управлінські, законодавчі та економічні аспекти захисту інформації. До сфери специфічних знань та навичок спеціалізації відносяться: основні поняття кібернетичної безпеки, систем технічного захисту інформації, управління проектами, управління ризиками, нормативно-правова база діяльності, управління інцидентами, аудит інформаційної безпеки, інформаційне протиборство, менеджмент та психологія управління.

Спеціалізація: Управління інформаційною безпекою

Фахівці з Управління інформаційною безпекою – це еліта інформаційної безпеки, менеджери безпеки інформації вищої ланки. Ці фахівці розуміються як з техничних питань захисту інформації, так й з питань організації роботи колективу, добре розуміють управлінські, законодавчі та економічні аспекти захисту інформації. До сфери специфічних знань та навичок спеціалізації відносяться: основні поняття кібернетичної безпеки, систем технічного захисту інформації, управління проектами, управління ризиками, нормативно-правова база діяльності, управління інцидентами, аудит інформаційної безпеки, інформаційне протиборство, менеджмент та психологія управління.

Переглядів: 1 440