Не плутайте освіту із системою
освіти. Я не вчився у Гарварді.
Там вчилися ті, хто на мене працює
Ілон Маск
12 грудня 2019 на базі кафедри економіки підприємств та соціальних технологій відбувся круглий стіл «Трансформація освітнього простору: виклики, загрози, перспективи». Захід проводився за результатами ґрунтовного дослідження (в опитування взяли участь 630 респондентів), які провели студенти-соціологи 1-3 курсів. Головною метою круглого столу стало формування у студентів чіткого розуміння ролі освіти та її впливу на стратегію успіху сучасної людини. Організаторами заходу були Державний університет телекомунікацій і громадська організація «Міжнародний центр неформальної освіти».
Під час заходу учасники обговорили нові виклики, з якими стикається сучасна людина в цифровому суспільстві, визначили виклики та перспективи діджиталізації навчального процесу, з’ясували роль концепції освіти впродовж життя. Жваву дискусію у всіх учасників круглого столу викликала робота в малих фокус групах, де учасники намагалися дати відповідь на запитання «Штучний інтелект в освітньому процесі - це загроза чи партнерство?». Практично всі учасники прийшли до висновку, що без партнерства тут не обійтися.
Родзинкою круглого столу стала презентація результатів соціологічного дослідження «Неформальна освіта в Україні, вимір можливостей», яке провели студенти 2 курсу спеціальності «Соціологія» Рагімова Сабіна і Гладченко Ірина під керівництвом доцента кафедри Л. М. Москаленко. Отже, результати продемонстрували, що більшість українців (44%), які вже мають освіту, бажають долучатися до короткотривалих навчальних курсів тривалістю від 6 до 12 годин, але готові збільшити свою інтенсивність, навчатися часто. Так, 26,7% респондентів зазначили, що готові проходити навчальний курс 2-4 рази впродовж одного року. Найбільш привабливою формою навчання більшість українців назвали комбіноване (49,8%) та онлайн (30%) навчання.
Гостем круглого столу та експертом дослідження стала Світлана Анатоліївна Сальнікова, доцент кафедри методології та методів соціологічних досліджень Національного університету імені Т.Г. Шевченка, яка надала високу оцінку роботі студентів і відмітила високу якість аналізу дослідження, проведеного з використанням сучасних програмних продуктів.
Дякуємо усіх учасників круглого столу за яскраві презентації, професіоналізм і креативність.