Нова цифрова реальність змушує менеджмент переосмислювати моделі своєї діяльності. За прогнозами, в найближче десятиліття близько 70% створеної вартості буде спиратися на цифрові продукти. Якщо в 2018 році сума світового ВВП, яка припадала на цифровізовані підприємства, становила 13,5 трлн дол. США, то вже у 2023-му цей показник визначено на рівні 53,3 трлн дол. США (тобто, майже вчетверо вище), що становитиме більше половини номінального світового ВВП.
Цифровізацію необхідно розглядати із позицій стратегічного підходу, але вона не є класичним проєктом чи програмою, яку можна легко ініціювати та виконувати в запланований проміжок часу. Така позиція учених пояснюється об’єктивними даними.
Так, у звіті 2022 року від Digital Global Statshot констатується, що інтернетом користується понад 4,95 млрд людей на планеті (65,6%). Ба більше, в середньому людина проводить в мережі 6 год 56 хв. щодня, з них 2 год 22 хв. – у соціальних мережах.
Не відстає від світових трендів і Україна: тут, станом на 1 січня 2024 року, налічувалося 29,64 млн користувачів Інтернету, а 24,30 млн (64,9%) українців використовували соціальні медіа. Кількість активних мобільних з’єднань сягала 5,64 млн. Середня швидкість мобільного інтернет-з'єднання ‒ 24,83 Мбіт/с, а фіксованого ‒ 73,68 Мбіт/с.
Варто зазначити, що ці показники перевищують довоєнний рівень, а вітчизняні ІТ-підприємства створюють нові продукти, здійснюють експертизу програмного забезпечення, UI/UX дизайни, хмарні сервіси, AI/ML, аналітику даних, підтримують кібербезпеку та інші IT-послуги. При цьому, 3% усіх розробників зараз воюють у лавах ЗСУ, багато фахівців задіяні у теробороні, а 15% – у державній кіберобороні.
Водночас, дослідження свідчать, що люди не помітять зникнення 74% брендів. Саме тому менеджерам вкрай важливо займатися розвитком своїх цифрових компетенцій задля забезпечення цифрового лідерства.
Сьогодні цифрові лідери використовують різноманітні цифрові інструменти для ефективного управління, вибір яких залежить від потреб бізнесу та особистих уподобань менеджера.
Економічні трансформації останніх років засвідчують, що конкурентоздатними в бізнес-просторі є менеджери, які ефективно використовують цифрові інструменти. Це дозволяє їм модернізуватися і оптимізувати бізнес-процеси, пропонувати унікальні продукти та інклюзивний сервіс, що набуває критично важливого значення та вважається ключовим тригером зростання та розвитку.
Усі означені переваги роблять цифрових лідерів серед менеджерів більш сильними конкурентами на ринку і допомагають їм залучати та зберігати клієнтів, покращувати продуктивність, максимізувати прибутки і результативність.
Державний університет інформаційно-комунікаційних технологій на кафедрі Менеджменту формує нове покоління бізнесової та управлінської еліти, а впроваджена креативна інноваційна модель навчання дозволяє забезпечити якісну підготовку нової генерації менеджерів, які досконало володіють економічною та управлінською теорією, здатні комплексно розв’язувати складні професійні завдання із застосуванням сучасного інструментарію та ІТ-технологій, які природно вмонтовані у інформаційний та економічний простір.
Ми прагнемо, щоб наші випускники володіли знаннями та навичками, необхідними для роботи передусім на посадах керівників середньої та вищої ланки в бізнес-структурах, громадських, галузевих й інноваційних утвореннях та публічних товариствах з урахуванням особливостей функціонування телекомунікаційної галузі із широким застосуванням цифрових технологій.
Ласкаво просимо до нашої ІТ-спільноти!