Сьогодні система дистанційної освіти досить популярна в європейських країнах, що дає змогу студентам отримати диплом престижного вишу, практично не залишаючи своєї країни. Головним драйвером дистанційної форми навчання є нові потреби ринку праці, що потребує співробітників, готових адаптуватися до мінливих умов середовища та включених у процес постійного самовдосконалення.
З 5 до 15 серпня 2022 року Державною службою якості освіти України проведено анонімне онлайн-опитування педагогічних, науково-педагогічних працівників та здобувачів освіти закладів фахової передвищої, вищої освіти щодо готовності учасників освітнього процесу до можливих форматів організації роботи в 2022/2023 навчальному році. В анкетуванні взяли участь близько 24 тисяч респондентів з 56 закладів фахової передвищої та 46 закладів вищої освіти.
Отримані результати вказують, що переважна більшість респондентів з-поміж здобувачів фахової передвищої (78,1 %) та вищої освіти (69,4 %) готові до відновлення освітнього процесу в очній формі у 2022/2023 навчальному році. Разом із тим, майже дві третини з них мають сумніви щодо ефективності такої форми організації освітнього процесу в нинішніх умовах.
Ректором Державного університету телекомунікацій організовано освітній процес з використанням «змішаних форм навчання» та технологій дистанційного навчання у період воєнного стану. Дистанційна форма навчання в цих умовах є ефективної комунікації між керівництвом Державного університету телекомунікацій, педагогічними працівниками та здобувачами освіти. Володіючи актуальною і достовірною інформацією, учасники освітнього процесу Державного університету телекомунікацій можуть приймати виважене рішення про продовження навчання, перебуваючи, приміром, за кордоном чи будучи внутрішньо переміщеними особами.
Дистанційна форма навчання – це сучасна затребувана технологія, яка допомагає зробити навчання більш якісним та доступним. Викладачі університету проводять лекційні та практичні (семінарські) заняття, консультації з використанням сервісів для організації онлайн-конференцій та відеозв’язку, зокрема, Zoom, Google, Skype. Переважна більшість студентів вважають дистанційну подачу матеріалу повністю зрозумілою, приблизно 80% студентів вважають, що найбільш функціональної для дистанційного навчання є платформа Zoom, а 20% відзначили переваги Skype.
Сучасна дистанційна освіта має багато переваг, але є недоліки. Найістотніший з них полягає в тому, що дистанційне освіта підходить більше для цілеспрямованих, мотивованих на навчання молодих людей, тому що їм доводиться багато самостійно займатись. Разом з тим, ця форма навчання допомагає розвивати у студентів мотивацію до самонавчання, відповідальність, вміння планувати час, самостійність при виконанні робіт тощо.
ВЕЛИЧЕЗНИЙ «ПЛЮС» ДИСТАНЦІЙНОЇ ФОРМИ НАВЧЧЧАННЯ В ТОМУ, ЩО ВОНА ДОЗВОЛЯЄ ЛЮДИНІ ВЧИТИСЯ БЕЗУПИННО – ВСЕ ЖИТТЯ!
ЗАПРОШУЄМО ВСІХ БАЖАЮЧИХ ДО НАВЧАННЯ В ДЕРЖАВНИЙ УНІВЕРСИТЕТ ТЕЛЕКОМУНІКАЦІЙ!