Вже декілька тижнів студенти – маркетологи групи МРД-21 не виходячи з дому, навчаються і регулярно контактують з викладачами за допомогою системи дистанційного навчання університету MOODLЕ, отримують структурований навчальний матеріал в електронному вигляді.
Так, наприклад, у межах дисципліни «Електронний бізнес» студенти МРД-21 розробляють індивідуальні творчі проекти з просування і монетизації власних бізнес-ідей в Інтернеті. Першість тут тримає Степан Бондаренко з проектом «Розробка стратегії Інтернет-просування студії сучасної фотографії». Цікаві проекти розробляють також Вероніка Лучкіна (сервіс замовлення подарункової упаковки в Instagram «Піггі»), Назар Поліщук (Street food («вулична їжа»)), Анна Тонклевська (проект продажу книг через Instagram), Яна Лаврентьєва (продаж дитячих наборів для творчості), Наталя Капко (продаж косметичних наборів «BeautyBoX»), Анастасія Рижа (виготовлення і продаж «шоперів» – екологічних зручних сумок). Викладач консультує, дає поради, додаткові матеріали і приклади вдало реалізованих проектів.
Як говорить Степан Бондаренко: «розробити проект фотостудії мені допомогло те, що ідея співпадає з моїм хобі, а продуктивно навчатись дистанційно – правила і інструменти роботи вдома від Google. Ось п'ять простих правил Google, які допоможуть ефективно працювати вдома: 1) майте план на день; 2) зручне робоче місце; 3) чіткі часові рамки на виконання завдань; 4) відволікайтеся правильно (фізичні вправи, музика, книги); 5) залишайтеся на зв'язку з групою та викладачами.
Насправді, багато людей мріють про роботу вдома, тому що тут ти сам собі начальник. Але віддалена робота — перевірка вашої здатності управляти собою. Тут важливо встановити чіткий розклад — і його дотримуватися. У цьому вам можуть допомогти будильники в смартфоні…а ще є різні сервіси, на кшталт Pomodoro … Ефективно працювати мені допомагає кумедний, але дуже помічний Демон Кирило – Телеграм бот. Він володіє корисними інструментами та сервісами. А ще Кирило знає про ритуали для перепочинку та спрощення роботи. Викликайте його і він вам допоможе: http://t.me/DemonKyryloBot.
Про переваги і недоліки дистанційного навчання з дисципліни «Англійська мова професійним спрямуванням» з точки зору студента нам розповідає Назар Поліщук: «Карантин карантином, але знання ніхто не відміняв. Хоч ми і вдома, проте технології 21-го століття не дадуть нудьгувати. Вивчати щось нове під час такого великого періоду вільного часу – це задоволення. Будь-яка перепона не є суттєвою, якщо є бажання вчитися. Креативний підхід з боку викладача та відповідальне ставлення з боку студентів – гарний тандем неперервної освіти.
Чи подобається мені формат дистанційного навчання? Скажу чесно, в цьому щось є. Звісно, атмосфера панує геть інша, бажання повалятися на дивані та подивитися улюблений серіал частенько дає про себе знати, але всі ми дорослі та відповідальні люди, тому вдома, в теплі та затишку виконуємо усі поставлені завдання.
Чи ефективне таке навчання? В наш час технології дають можливість створювати онлайн уроки для спільної роботи викладача та студентів. Усні вправи та спілкування між студентами під час обговорення завдання – все це присутнє на уроках дистанційної англійської.
Буквально декілька годин тому ми разом з викладачем, використовуючи Skype, розбирали нову тему. Також ми використовуємо Google Classroom, Telegram та Moodle для отримання усіх доступних для нас знань. Звісно ж, така система навчання має і свої мінуси. Найголовніший з них – відсутність практичних занять, на яких ми маємо застосовувати різні професійні інструменти. Тому на питання, чи є таке навчання ефективним, я з впевненістю можу сказати, що так, проте мінус такого навчання дуже вагомий, тому, в першу чергу, хотілося б почути про закінчення карантину та знову повернутися в робочий ритм студента».
І справді, дистанційне навчання дійсно цікаве та не таке вже й просте, яким здається на перший погляд. Такий підхід з одного боку оновлює роль викладача в освітньому процесі та робить його наставником-консультантом, коучем, який координує пізнавальний процес, підвищує його творчу активність і інноваційність. З іншого боку, технології дистанційного навчання позитивно впливають на студента, що підвищує його творчий та інтелектуальний потенціал за рахунок самоорганізації, використання сучасних інформаційних та телекомунікаційних технологій, вміння самостійно приймати відповідальні рішення.