Інноваційні процеси в освітньому просторі України зумовили орієнтацію змісту і технологій навчання на розвиток індивідуальності майбутніх фахівців. Основним завданням викладацького складу кафедри маркетингу є формування у студентів відповідних професійних умінь і навичок, а також мотивації до майбутньої професійної діяльності. Ефективними засобами з цієї точки зору є ігрові методи, зокрема ділові ігри і тренінги.
Як засіб імітації професійної діяльності, ділові ігри інтенсифікують процес навчання, надають студентам можливість отримати попередній досвід майбутньої діяльності, стати активним учасником у процесі вирішення тих чи інших проблемних ситуацій.
На цьому тижні під час практичних занять з дисципліни «Групова динаміка і комунікації» студенти всіх перших курсів прийняли участь у тренінгу «Зіпсований телефон». Цю гру добре застосовувати в тренінгах по навичкам комунікації, передачі інформації і всіх інших, де важливо вміти точно відтворювати отриману інформацію і показати важливість уточнюючих запитань.
Опис вправи: Тренер просить вийти 7-10 добровольців, які будуть брати участь у вправі, після пояснює правила: 6-9 осіб виходять за двері, а одному (тому, хто залишився) тренер зачитує текст. Завдання студентів передати те, що вони запам'ятали наступному учаснику. Учасники заходять по черзі - слухають і передають отриману інформацію.
Після закінчення ділової гри проводиться аналіз ефективності міжособистісних комунікацій, виявляються механізми спотворення інформації при багаторазовій передачі, позначаються способи ефективної комунікації. Студенти на власному прикладі побачили, що в процесі передачі від однієї людини до іншої, інформація значно видозмінюється. Від первинної інформації, що пройшла ланцюжок з чотирьох-п’яти людей, незмінними залишаються близько 30%. Решта 70% складаються з домислів, узагальнень, вільних версій тощо.