Необхідність постійного ретельного аналізу ринку збуту, прийняття нестандартних рішень у завоюванні споживача і підвищенні рівня конкурентоспроможності товарів та послуг, ведення ефективної організаційно-економічної, аналітичної та практичної діяльності в сферах маркетингової політики підприємства висуває високі запити до професійних здібностей фахівців з маркетингу.
Відповідно до реалій сьогодення, нових вимог МОН України було поставлене завдання ректора щодо формування та реалізації концептуально нової освітньої моделі, спрямованої на підвищення рівня якості освіти і набуття нашими випускниками конкурентних переваг на ринку праці, шляхом суттєвого поглиблення практичної складової, посилення мовної підготовки, оволодіння підприємницькими навичками та комунікативними здібностями.
Саме така модель компетентністного підходу до структурно-логічної побудови навчального процесу у Державному університеті телекомунікацій, запропонована ректором, дозволяє забезпечити формування професійних компетентностей, знань, умінь та навичок на рівні світових освітніх стандартів, відповідно до сучасних вимог роботодавців, з врахуванням специфіки маркетингової діяльності в сфері телекомунікацій.
За цією моделлю у центрі уваги є компетентності, які мають бути закладені при побудові структурно-логічної схеми та навчального плану спеціальності, конкретизовані у вигляді переліку теоретичних знань і практичних навичок у навчальних програмах дисциплін, та втілені у навчальному контенті - змісті дисциплін з орієнтацією на програмні результати навчання.
Тому, враховуючи ключові вимоги роботодавців до компетентностей фахівців з маркетингу за інформацією наших партнерів (Науково-телекомунікаційного центру «Українська академічна і дослідницька мережа» ІФКС НАН України, Економічного відділення Академії економічних наук України, ТОВ ВПП «Київспецпідйомтранс» та провідної компанії в світі маркетингу ТОВ «ДІДЖИТАЛ ДЕСІЖИНС» у складі Vesti Media Holding), представників телекомунікаційних підприємств, вимог Кваліфікаційного комітету Української асоціації з маркетингу, Інтернет ресурсів, побажань студентської ради ДУТ та Компетентності, визначені проектом стандарту вищої освіти спеціальності 075 «Маркетинг», сформовано комплекс загальних та фахових компетентностей майбутніх маркетологів, які набуваються у результаті вивчення дисциплін навчального плану.
Враховуючи комплекс необхідних загальних та фахових компетентностей майбутніх маркетологів, побудовано Структурно-логічну схему підготовки фахівців освітнього ступеня "бакалавр" зі спеціальності 075 - «Маркетинг». Зважаючи на вимоги МОН України було розподілено кредити за циклами дисциплін в освітньо-професійній програмі як обов'язкової частини, так і вільним вибором студента і на цій основі сформовано Навчальний план підготовки фахівців освітнього ступеня "бакалавр" зі спеціальності 075 - «Маркетинг»
Враховуючи вимоги ректора щодо запровадження системи сертифікованих курсів навчання, новим навчальним планом передбачено викладання дисциплін курсової підготовки, за якими планується видача сертифікатів: ДУТ після вивчення дисциплін «Маркетингові дослідження», «Електронний бізнес», «Інтернет-маркетинг», «Маркетинг інновацій в галузі телекомунікацій», «Маркетинговий супровід проектів телекомунікаційних підприємств» та сертифікату від компанії UDS Consulting– партнера виробника програмного продукту після вивчення курсу «CRM системи в маркетингу».
У структурі навчального плану підготовки фахівців освітнього ступеня "бакалавр" зі спеціальності 075 - «Маркетинг» 28 дисциплін спеціальності (7 - на 1 курсі), у тому числі дисципліни кафедри маркетингу – 20 дисциплін (4 - на 1 курсі), 6 дисциплін курсової підготовки як дисципліни кафедри маркетингу, 13 дисциплін циклу загальної підготовки, спрямованих на оволодіння спеціальністю ( 2 - дисципліни кафедри маркетингу). Усього з 47 навчальних дисциплін – 28 дисципліни кафедри маркетингу, які формують фахові компетенції майбутніх випускників.
Таким чином, компетентністний підхід до структурно-логічної побудови навчального процесу, запроваджений у Державному університеті телекомунікацій, дозволить забезпечити формування професійних компетенцій, знань, умінь та навичок на рівні світових освітніх стандартів, відповідно до сучасних вимог роботодавців, з врахуванням специфіки маркетингової діяльності в сфері телекомунікацій.
Оновлені структуру та зміст навчання, роль та місце кожної дисципліни у стратегії підготовки високопрофесійних спеціалістів з маркетингу було презентовано на нараді Державного університету телекомунікацій завідувачем кафедри маркетингу Виноградовою О.В. та викладачами кафедри – доцентом Плахотніковою Л.О., доцентом Евтушенко Н.О., доцентом Дарчук В.Г., доцентом Дрокіною Н.І., ст..викладачем Крижко О.В. та отримали схвальні відгуки з боку керівництва університету.
Тож наступне завдання – це щоденна праця з втілення у життя сучасного компетентністного підходу до процесу підготовки фахівців-маркетологів на випусковій кафедрі маркетингу ДУТ.