Просування сайту, сервісу або програми — основа успіху ІТ-компанії, адже навіть якщо продукт закриває всі потреби цільової аудиторії, але клієнти про нього не знають, всі зусилля будуть марними.
Особливості маркетингового просування ІТ-продуктів розкриває доцент кафедри маркетингу ДУІКТ, к.е.н. Вероніка Дарчук. За словами фахівця, каналів просування багато, але в ІТ-сфері найчастіше використовують:
- Search Engine Optimization (SEO). Дозволяє отримувати органічний трафік із пошукових систем: Google, Bing та інших. Один із найпопулярніших способів просування будь-яких продуктів, який чудово себе показує на тривалій дистанції, а також у малоконкурентній ніші. Понад 75% усіх IT-компаній у мережі замовляють послуги SEO-просування для своїх сайтів, а отже, без оптимізації потрапити до ТОП-10 за релевантними запитами буде дуже складно.
- Content Marketing. Канал допомагає у популяризації IT-продукту через контент: тексти, відео, фото, презентації. Контент може мати експертний, розважальний, інформаційний або продаючий характер. Все залежить від завдання та мети.
- Social Media Marketing. Орієнтир на соціальні мережі з метою розкрутки бренду, отримання вірального трафіку та клієнтів.
- Pay Per Click (PPC) або Pay Per Action (PPA). Реклама з різними моделями оцінки результатів. PPC — це варіант, де оплачуються переходи на сторінки посадкові. PPA оцінюють цільові дії користувачів, виконані на онлайн-ресурсі рекламодавця.
- Affiliate Marketing. Просування вашого IT-рішення через партнерів. Наприклад, у вас сайт із бронювання авто. Ви можете “запартнеритися” з сервісом резервування готелів і сайтом для мандрівників. Вони пропонують ваші послуги своїм клієнтам і в разі успіху отримують фіксовану винагороду або відсоток від угоди.
- Email Marketing. Просування IT-продукту за допомогою розсилок електронною поштою. Цей канал дозволяє вибудовувати прямий зв’язок між компанією та потенційними та існуючими клієнтами. Вважається універсальним, але найефективніше працює у зв’язці з сайтом та соцмережами.
- Online PR. Розкрутка вашого IT-проєкту через медіа-ресурси: онлайн-версії газет і журналів, телеканали та Ютуб, відомі форуми та портали. Також до Online PR входить поширення інформації про вашу компанію та продукт через лідерів думок, які мають певний авторитет в очах вашої ЦА.
При виборі каналів просування обов’язково враховуйте їхню можливу ефективність, а також те, як саме просування впливає на впізнаваність та репутацію ІТ-продукту.