19 квітня відбувся Круглий стіл на тему «Маркетинг і екологічні виклики». Захід проведений у рамках проєкту «Жива лабораторія кліматичної справедливості» (СJLL), який ініційований юридичним департаментом Університету Палермо (UNIPA) за фінансової підтримки Європейської комісії в рамках програми Erasmus+, учасником якого є МДУ. Проект CJLL спрямований на просування дій щодо боротьби зі зміною клімату та кліматичної справедливості за допомогою законодавства, навчання студентів, залучення юристів, журналістів та громадянського суспільства.
До участі доєдналися відомі науковці, які займаються питаннями екологічного, соціально-відповідального маркетингу, представники бізнесу та неурядових організацій, які працюють у напряму формування екологічної свідомості і культури у суспільстві. Зокрема в обговоренні взяли участь викладачі, бакалаври, магістри та аспіранти Державного університету інформаційно-комунікаційних технологій (ДУІКТ) та Маріупольського державного університету (МДУ).
Основна ідея заходу – довести до суспільства, що екологічна відповідальність не є разовим заходом, а постійним процесом, який потребує комплексного підходу та постійного вдосконалення й адаптації до мінливих умов. Це шлях до сталого розвитку бізнесу, який гарантує не лише збереження довкілля для майбутніх поколінь, але й створює нові можливості для розвитку та процвітання країни.
Завідувач кафедри маркетингу ДУІКТ Олена Виноградова підкреслила важливість гострих питань впливу війни на стан екології в країні, можливості та проблеми формування соціальної відповідальності бізнесу і суспільства.
"Є такий вислів «Те, що ми робимо з природою, є дзеркалом того, що ми робимо із собою». На жаль, маркетинг зараз відчуває суттєвий вплив наслідків довготривалої війни, і наші здобувачі вищої освіти, майбутні фахівці у сфері маркетингу мають враховувати ці наслідки", - зазначила Виноградова.
Екологічні аспекти корпоративної соціальної відповідальності набувають особливої ваги в контексті стійкого розвитку. Їх актуальність зумовлена усвідомленням масштабів впливу людської діяльності на довкілля та потенційних катастрофічних наслідків ігнорування екологічних проблем. Питання соціальної відповідальності маркетингу піднімалися у доповіді к.е.н., доцента Алуа Єсмаханової, доцента кафедри маркетингу ДУІКТ.
На заході була представлена також відеопрезентація «Наслідки військових дій для природоохоронних територій України» спікера Надії Долгової, директора Національного природного парку “Меотида“.
З вкрай актуальною на цей час доповіддю «Формування маркетингових стратегій сталого розвитку в умовах сучасних викликів» виступила Анжеліка Балабаниць, д.е.н., професора, завідувачка кафедри маркетингу та туризму МДУ.
У присутніх була унікальна можливість ознайомитися з бізнес-ініціативами в діяльності екологічних підприємств у доповіді спікера - Наталії Супрун, д.е.н., професора, головного наукового співробітника Інституту економіки та прогнозування НАН України.
Про роль у формуванні екологічної культури суспільства громадських організацій було у доповіді координатора ГО "Let's do it, Ukraine" у Донецькій області Валентини Абалмасової «Маркетинг організацій: виклики та рішення».
Грунтовну доповідь «Впровадження принципів lean-менеджменту на підприємствах легкої промисловості» представив Антон Лісютін, кандидата наук з державного управління, доцента кафедри маркетингу та туризму Маріупольського державного університету.