Державний університет інформаційно-комунікаційних технологій
XS
SM
MD
LG
XL
XXL
Державний університет інформаційно-комунікаційних технологій
Державний університет інформаційно-комунікаційних технологій

Адреса:
03110, Україна
м. Київ, вул. Солом'янська, 7
Контактна інформація:
Приймальна комісія:
Телефон: (044) 249-25-91,
Телефон: (066) 227-46-60
Відділ документаційно-інформаційного забезпечення та контролю
Телефон / факс: (044) 249-25-12
Відділ медіакомунікацій
Телефон: (099) 109-41-23
Державний університет інформаційно-комунікаційних технологій
  
Укр.
 
      
           Пошук    
  
Укр.
 

Використання системи оцінки автоматизованого перекладу для оцінювання перекладу студента в процесі викладання

16:30, 02-09-2021

Використання усного та письмового перекладу в процесі вивчення англійської мови вважається загально-прийнятою практикою. Такі вправи служать досягненню  не тільки педагогічних цілей, але й виконують функції оцінювання. Попередній досвід застосування вправ письмового та усного перекладу в значній мірі обумовлюється їхнім потенціалом покращити ефективність засвоєння навчального матеріалу. Останнім часом спостерігається тенденція недооцінки усного та письмового перекладу як критично-важливого вміння для міжкультурного спілкування  майбутніх користувачів мови.

Незважаючи на ріст популярності та доцільності усного та письмового перекладів, процес  оцінювання  забирає багато часу, затрат та є складним для викладачів мови перш за все тому, що процес оцінки перекладу охоплює  детальний аналіз інформаційної еквівалентності між повідомленням з мови-джерела на цільову мову. Одним з можливих рішень може стати автоматизована система оцінки перекладу, яка спочатку розроблялася для аналізу результатів машинного перекладу. Деякі дослідження вивчають доцільність використання автоматизованих  систем оцінювання таких як BLEU, NIST та METEOR  для оцінки усного перекладу користувачів. Як правило, дослідники порівнювали  показники  автоматизованої системи  з результатами оцінок викладачів, застосовуючи різні сценарії оцінювання з метою визначення ступені кореляції показників. 

В підсумку, результати дослідження показали переконливу кореляцію між результатами автоматизованої системи та людської оцінки для систем BLEU (r = 0.670), NIST (r = 0.673) і METEOR (r = 0.882), зокрема коли комп’ютерні виміри проводилися на рівні речення, а не на рівні тексту. Отримані результати досліджень розглядаються в контексті доцільності та  можливості застосування показників оцінювання автоматизованими системами усного та письмового перекладу, виконаного  студентами під час навчального процесу. 

Література

  1. Accuracy of peer ratings on the quality of spoken-language interpreting Chao Han & Xiao Zhao. Assessment & Evaluation in Higher Education. Published Online: 22 Dec 2020
  2. an automated machine translation evaluation metrics be used to assess students’ interpretation in the language learning classroom?  Chao Han & Xiaolei Lu. Computer Assisted Language Learning. Published Online: 28 Aug 2021
  3. Digital simulation games in CALL: a research review. Mark PetersonPublished online: 27 Jul 2021.

Науково-методичне повідомлення підготував
ст. викладач кафедри англійської мови Полонський М.Д.

© При повному чи частковому використанні матеріалів сайту ДУІКТ гіперпосилання на сайт https://duikt.edu.ua/ обов'язкове!
Читайте також

Абітурієнту

Спеціалізація: Менеджмент

Місія програми – підготовка фахівців, здатних на високому професійному рівні виконувати загальні функції управління організацією та її підрозділами, аналізувати і планувати діяльність організацій, управляти зовнішньоекономічною діяльністю, матеріально-технічним постачанням, вирішувати проблеми оптимізації матеріальних, фінансових та інформаційних потоків, прогнозувати розвиток конкурентного середовища тощо.

 

Спеціалізація: Менеджмент

Місія програми – підготовка фахівців, здатних на високому професійному рівні виконувати загальні функції управління організацією та її підрозділами, аналізувати і планувати діяльність організацій, управляти зовнішньоекономічною діяльністю, матеріально-технічним постачанням, вирішувати проблеми оптимізації матеріальних, фінансових та інформаційних потоків, прогнозувати розвиток конкурентного середовища тощо.

 

Переглядів: 3 857