Державний університет інформаційно-комунікаційних технологій
XS
SM
MD
LG
XL
XXL
Державний університет інформаційно-комунікаційних технологій
Державний університет інформаційно-комунікаційних технологій

Адреса:
03110, Україна
м. Київ, вул. Солом'янська, 7
Контактна інформація:
Консультаційний центр (Приймальна комісія):
Телефон: (044) 249-25-91,
Телефон: (066) 227-46-60
Відділ документообігу
Телефон / факс: (044) 249-25-12
Відділ медіакомунікацій
Телефон: (099) 109-41-23
Державний університет інформаційно-комунікаційних технологій
  
Укр.
 
        
           Пошук    
  
Укр.
 

До проблеми організації роботи над словотворенням на заняттях англійської мови у ВНЗ

13:25, 25-05-2020

При вивченні іноземної мови, студенту необхідно визначити, яка частина мови має бути використана в реченні, і утворити нові однокорінні слова. Впоратися з цими завданнями допоможуть навички словотворення. Слід зазначити, що лексико-граматичні навички освіти і вживання в мові однокорінних слів з використанням потрібної частини мови перевіряються на іспитах, а також міжнародних іспитах IELTS, B2 First (FCE), C1 Advanced (CAE), C2 Proficiency (CPE). Студенту важко вивчити усі основні правила і закономірності словотворення відразу. Це відбуватиметься поступово, у міру вивчення нових слів і лексико-граматичних структур. Тому, важливо приділити особливу увагу роботі над словотворенням.
 

1. Будуємо систему

Отже, це – таблиця, в яку необхідно виписувати лексичні одиниці відповідно до частин мови. Таблицю можна заповнювати поступово  у міру вивчення нових слів. Студенту слід зробити таку ж таблицю у своїх зошитах для запису слів, або вести її в електронному вигляді.

Наприклад, таблиця може виглядати таким чином:

noun

verb

adjective

adverb

information

inform

informative

 

importance

 

important

importantly

research

research

unimportant

 

researcher

 

 

 

creation

creator

creativity

 create

creative

creatively

Робота з таблицею повинна стати звичним заняттям під час уроку англійської мови, таким же, як виписування значень і перекладу нових слів. Студент не повинен заповнювати усі колонки, у багатьох випадках це просто неможливо, а в інших випадках слова настільки рідко вживаються в мові, що студенти навряд чи їх використовуватимуть в мові.
 

2. Розпізнаємо слово

Робота з таблицею допоможе визначити основні суфікси, які зазвичай використовуються для утворення тієї або іншої частини мови, а також значення, яке ці суфікси надають слову.  

Наприклад, суфікс - able/-ible утворює прикметники зі значенням можливості виконання якої-небудь дії або володіння певною якістю: comfort - comfortable; response - responsible. В той же час від багатьох прикметників, які закінчуються на суфікс, -able/-ible утворюються іменники за допомогою суфікса -ity: responsible - responsibility. Від іменників, що закінчуються на суфікс - tion зазвичай утворюється прикметник за допомогою суфікса -al: constitution –constitutional.

Ознаки, по яких можна визначити частину мови

Суфікси і закінчення : 1) іменників, що означають предмети, явища, процеси і стан : - ment, - ity, - ness, - tion, - hood; 2) іменників, що означають вид діяльності, рід заняття і професії людей : - er, - or, - ist; 3) прикметників: - able / - ible, - ous, - al, - ed / - ing, - ful / - less, - ic, - ive, - y, - ly;4) прислівників: - ly. Дієслова, як правило, є найкоротшими словами і рідко утворюються за допомогою суфіксів, це пов'язано з тим, що дієслова змінюються за часовими формами, по особам і числам.  Якщо два слова мають однакову форму, то ці слова зазвичай є іменником і дієсловом. Наприклад: answer - to answer; appeal - to appeal; reply - to reply
 

3. Вирішуємо задачу з пошуком невідомого

При виконанні завдання, яке припускає заповнення пропусків однокорінними словами, студенту необхідно продемонструвати лексико-граматичні навички, а саме навички словотворення. Отже, інформація, яка може допомогти визначити, яка частина мови пропущена:

  • Іменники означають людей, предмети, місця. В реченнях іменники виступають в ролі підмета і стоять перед дієсловом, або  додатка і після дієслова. Приклади розташування іменників в реченнях:
  1. Після артикля (a / an / the _____):  He inherited a fortune from her uncle;
  2. Після прикметника (adjective _____):  These shoes cost a small fortune;
  3. Після присвійного займенника або іменника в присвійному відмінку (my / your / his / her / their / our / Tom's _______): He was a wealthy printer making his fortune from printing cards;
  4. Перед дієсловом (_______ verb):  Fortune favours the brave.
     
  • Дієслова означають дії, почуття, емоції і стан. Дієслова, як правило, не бувають першим словом в реченні (виключення складають питальні речення і речення  наказового способу). У кожному реченні обов'язково має бути, принаймні, одне дієслово. Приклади розташування дієслів в реченнях:
  1. Після підмета (Subject _______): Last year the company created 100 new jobs;
  2. Після прислівника, що  висловлює частоту  виконання дії (often / always / never _______):  She is full of great ideas and often creates someting interesting;
  3. Після допоміжних дієслів в заперечній формі (didn't / don't _______): Don't create a new account every time you visit the site.
     
  • Прикметники вживаються для опису іменників. Прикметники відповідають на питання "який"? (What kind of person/place/thing?). Приклади розташування прикметників в реченнях:
  1. Після дієслова to be (am / are / is / was / were ________): He was fortunate in his career;
  2. Перед іменником (_________ noun): He is a very creative designer;
  3. Після прислівників (adverb ________): She was extremely fortunate to escape without an injury.
     
  • Прислівники описують дієслова або прикметники. Прислівники відповідають  на питання "Як"?, "Яким чином"? (How?). Приклади розташування прикметників в реченнях:
  1. Перед дієсловом (_______ verb): He predictably failed the exam;
  2. Після дієслова (verb _______): Think creatively about your product before writing about it;
  3. Після прислівника very (very ______): The house is decorated very creatively;
  4. Перед прикметником (________ adjective): I found the film incredibly dull.
     

Отже, питання навчання словотворенню як конструктивній базі кожної лінгвістичної системи є важливими на заняттях англійської мови. Оволодіння ж способами і засобами словотворення інтенсифікує процес накопичення активного словника у студентів, сприяє поповненню пасивного і потенційного лексичного запасу, полегшує розуміння невивчених похідних слів на основі знайомих кореневих і афіксації морфем. Усе це  істотно збагачує філологічний досвід студентів, розширює їх мовні можливості, сприяє підвищенню рівня мовної і комунікативної компетенції в англійській мові.
 

Науково-методичне повідомлення підготувала
ст. викладач Романюк Ж.Г.

© При повному чи частковому використанні матеріалів сайту ДУІКТ гіперпосилання на сайт https://duikt.edu.ua/ обов'язкове!
Читайте також

Абітурієнту

Радіоелектронні пристрої, системи та комплекси

Проектування, побудова та технічна експлуатація сучасних радіоелектронних пристроїв та систем. Знання сучасної елементної бази яка застосовується при розробці радіоелектронних, телекомунікаційних, електронно-обчислювальних засобів. Створення програмного забезпечення для проектування радіоелектронних пристроїв та систем, систем автоматизованого проектування радіоелектронної апаратури (САПР).

Схемотехнічне проектування вузлів та пристроїв, призначених для генерування, формування, приймання та підсилення радіосигналів. Сучасні знання в області цифрової обробки сигналів та в цифрових методах реалізації радіотехнічних систем.

Радіоелектронні пристрої, системи та комплекси

Проектування, побудова та технічна експлуатація сучасних радіоелектронних пристроїв та систем. Знання сучасної елементної бази яка застосовується при розробці радіоелектронних, телекомунікаційних, електронно-обчислювальних засобів. Створення програмного забезпечення для проектування радіоелектронних пристроїв та систем, систем автоматизованого проектування радіоелектронної апаратури (САПР).

Схемотехнічне проектування вузлів та пристроїв, призначених для генерування, формування, приймання та підсилення радіосигналів. Сучасні знання в області цифрової обробки сигналів та в цифрових методах реалізації радіотехнічних систем.

Переглядів: 5 699
Ознайомча екскурсія

Запрошуємо Вас щоп’ятниці о 15.00