Відповідно до рішення Кабінету міністрів від 12 березня 2020 року у зв’язку з епідеміологічною ситуацією в країні тимчасово призупинено навчальний процес та запроваджено дистанційне навчання в усіх освітніх закладах України. Наразі студенти Державного університету телекомунікацій опановують іноземну мову в «гнучкому та дистанційному режимі», використовуючи найсучасніші засоби інформаційних технологій та Інтернет-ресурсів під керівництвом викладачів кафедри іноземних мов.
Дистанційна освіта (distance education)– відносно нова система організації навчального процесу, яка виникла в результаті необхідності інноваційних змін в системі вищої освіти шляхом реалізації нових підходів у підготовці кваліфікованих фахівців, що базуються, в першу чергу, на збільшенні дидактичного, організаційного та методичного ресурсу самостійної роботи. Дистанційне навчання з`явилось як симбіоз заочної та кореспондентської освіти на Заході, отримавши широкого розповсюдження з відкриттям у Лондоні в 1969 році Британського відкритого університету. З того часу воно значно збагатилось сучасними досягненнями в сферах педагогіки, психології, інформаційних технологій і засобів комунікації.
Студенти ДУТ під керівництвом викладачів кафедри мають змогу користуватись електронними підручниками та посібниками, виконувати інтерактивні завдання, проходити тестування, обмінюватись файлами, спілкуватись в чатах та месенджерах з одногрупниками та керівниками занять. Сучасні інформаційні технології дають можливість студентам переглядати тематичні відеоматеріали, відібрані викладачами відповідно до теми заняття. В процесі виконання практичних завдань з іноземної мови широко використовуються електронні словники, мультимедійні програми та освітні платформи. Така організація навчального процесу дозволяє студентам ДУТ повністю зануритись в освітнє середовище, створює умови, максимально наближені до реального спілкування англійською мовою.
В процесі всього періоду навчання викладачі кафедри іноземних мов надають студентам необхідні консультації в режимі он-лайн та за телефоном, забезпечуючи постійний контроль набутих знань поза аудиторією в умовах відсутності безпосереднього візуального контакту. Але слід зазначити, що здобуття якісних знань в умовах дистанційної освіти великою мірою залежить від рівня сформованості у студентів навичок самоорганізації, самодисципліни, самоконтролю, уваги, волі, мотивації до вивчення іноземної мови.
Науково-методичне повідомлення підготовила
ст. викл. Березова Л.С.