Державний університет інформаційно-комунікаційних технологій
XS
SM
MD
LG
XL
XXL
Державний університет інформаційно-комунікаційних технологій
Державний університет інформаційно-комунікаційних технологій

Адреса:
03110, Україна
м. Київ, вул. Солом'янська, 7
Контактна інформація:
Приймальна комісія:
Телефон: (044) 249-25-91,
Телефон: (066) 227-46-60
Відділ документаційно-інформаційного забезпечення та контролю
Телефон / факс: (044) 249-25-12
Відділ медіакомунікацій
Телефон: (099) 109-41-23
Державний університет інформаційно-комунікаційних технологій
  
Укр.
 
      
           Пошук    
  
Укр.
 

Особливості онлайн навчання для різних типів особистості

12:33, 07-03-2023

Дистанційне навчання стало невід’ємною частиною життя студентів та викладачів під час воєнного стану в Україні. Університети та коледжі призупиняють традиційні заняття та змушені перейти на онлайн-навчання. Студенти стикаються з різними академічними та соціальними проблемами в онлайн-класі. Важливо знати, як використовувати природні схильності студентів на їх користь. Озброївшись цими дослідженнями, викладачі можуть застосувати різні стратегії навчання для успішної взаємодії у віртуальному середовищі.

Теоретичною основою для типологізації людей є концепція К. Г. Юнга, відповідно до якої виділяють екстравертований тип особистості — той, чия життєва сила черпається із зовнішнього світу — та інтровертований, психічна енергія якого зберігається у внутрішньому світі людини. Оскільки коледжі та університети по всій країні практикують онлайн освіту в умовах воєнного стану, як студенти-інтроверти, так і студенти екстраверти повинні адаптуватися до змін. Слід застосувати найкращі способи навчання для успішної реалізації освітніх програм. На думку авторитетного американського психотерапевта і дослідника М. Лейні, відмінне співвідношення інтровертів та екстравертів становить один до трьох. Студенти з типом особистості «інтроверт» потребують внутрішньої рефлексії, щоб підзарядитися. На думку дослідників це означає, що інтроверти часто цінують можливість переглядати навчальні матеріали у вільний час у власному темпі. Інтроверти, як правило, почуваються комфортно в асинхронних класах, де вони можуть переглядати, призупиняти практичні заняття або лекції курсу за бажанням. Під час проходження синхронних курсів інтроверти повинні завчасно переглянути презентації та матеріали. Хоча не всі інтроверти відчувають соціальну тривогу чи сором’язливість, їм часто важче спілкуватися в групі. Ця складність може бути ще більш очевидною на синхронному занятті в реальному часі, де справжні люди замінюються «аватарками» (зображеннями користувачів) на екрані комп’ютера.

Для участі в занятті інтроверти можуть ділитися запитаннями чи коментарями через вікна чату, дискусійні форуми класу та електронну пошту. Інтровертам легше працювати в малих групах, ніж з великою групою студентів. Якщо інші члени групи є сильними особистостями, це може бути незносним. Стратегія навчання - поділ проектів на індивідуальні, делеговані завдання. Це відмінний спосіб збалансувати групову участь і бажання працювати наодинці. Інтровертам також може бути корисно здійснити підготовчу роботу та провести мозковий штурм перед груповими дискусіями, щоб вони впевнено ділилися своїми ідеями.

Екстраверти живляться за рахунок зовнішньої енергії та взаємодії з іншими, що перетворює синхронне навчання на найкращий варіант. Однак екстравертам може бути важко встановити значущі контакти з більш ніж з двома десятками учасниками у реальному часі. Екстравертам слід завчасно підключитися до заняття, щоб поспілкуватися з іншими студентами в менших групах. Екстраверти також можуть підготуватися до занять, обговорюючи матеріал в онлайн-дошках обговорень, чатах, за допомогою електронної пошти або текстових повідомлень. Екстравертам подобається взаємодія, але конкурувати за увагу на великій Zoom конференції важко, навіть, якщо викладач надає слово для виступів в рамках студентської дискусії. Нетривала втіха від участі ще більше обмежена під час асинхронних занять.

Екстравертам, як правило, легше адаптуватися до синхронного навчального середовища, ніж інтровертам. Їм легше включитися в розмову, залишаючись на передньому плані. Під час асинхронного навчання екстраверти можуть брати участь в уроках наживо, в роботі оглядових сесій та невеликих дискусійних груп. Екстравертам добре підходять спільна групова робота. Вони можуть виконувати важливу роль лідерів груп і посередників, допомагаючи підтримувати дискусію. Стратегії навчання - групова робота. Групова робота дає екстравертам можливість проявити себе, але важливо, щоб вони не домінували над іншими

Необхідно прагнути створити середовище, в якому кожен почуватиметься комфортно і матиме мотивацію говорити. Правильний вибір стратегій навчання з урахуванням типів особистості та національних особливостей допоможе студентам адаптуватися до змін та сприятиме успішній реалізації освітніх програм.

 

Науково-методичне повідомлення виконала
старший викладач кафедри Англійської мови
Глуховська Н.А.

© При повному чи частковому використанні матеріалів сайту ДУІКТ гіперпосилання на сайт https://duikt.edu.ua/ обов'язкове!
Читайте також

Абітурієнту

Спеціалізація: Технології цифрового розвитку
Спеціалізація: Технології цифрового розвитку
Переглядів: 2 074