Державний університет інформаційно-комунікаційних технологій
XS
SM
MD
LG
XL
XXL
Державний університет інформаційно-комунікаційних технологій
Державний університет інформаційно-комунікаційних технологій

Адреса:
03110, Україна
м. Київ, вул. Солом'янська, 7
Контактна інформація:
Консультаційний центр (Приймальна комісія):
Телефон: (044) 249-25-91,
Телефон: (066) 227-46-60
Відділ документообігу
Телефон / факс: (044) 249-25-12
Відділ медіакомунікацій
Телефон: (099) 109-41-23
Державний університет інформаційно-комунікаційних технологій
  
Укр.
 
        
           Пошук    
  
Укр.
 

Специфіка навчання читанню спеціальних текстів студентів технічних спеціальностей

10:40, 13-12-2022

Розширення міжнародного співробітництва в усіх галузях економіки та освіти і сучасна ситуація на ринку праці вимагає від майбутнього фахівця високого рівня володіння іноземною мовою.

Підвищення ефективності навчання іноземній мови студентів технічних спеціальностей є однією з актуальних завдань сучасної методичної науки.

Існує ряд загальних проблем, з якими стикаються як студенти, так і викладачі у процесі вивчення мови спеціальності.

Поняття мова спеціальності включає в себе сукупність всіх мовних засобів, які застосовуються в обмеженій певною спеціальністю сфері комунікації з метою забезпечення взаєморозуміння зайнятих в цій сфері людей [1: 45].

Професійно-орієнтована лексика вивчається, головним чином, на основі текстів, тому основне значення набуває цілеспрямований і ретельний відбір таких текстів. Тексти повинні відображати наукові досягнення в сферах, безпосередньо пов’язаних з професійними інтересами студентів технічних спеціальностей, надавати їм можливість для подальшого професійного зростання.

Робота з текстом складається з двох частин, кожну з яких можна умовно розділити на етапи і рівні. Перша частина включає опрацювання від загального до конкретного. Тут можна виділити наступні етапи:

а) проглядове (ознайомлювальне) читання тексту з метою сприйняття загального змісту;

б) умовна розмітка тексту, яка включає визначення типу речень, що його складають, виділення групи присудка кожного речення, визначення груп підмета, додатка, обставини;

в) робота зі словником охоплює пошук значення незнайомих слів, при цьому враховується їх функція в конкретному реченні, якою частиною мови вони виступають, і, безумовно, контекст [2: 124].

Друга частина роботи над текстом відбувається від часткового до загального і включає в себе три рівні аналізу тексту:

1) рівень до-речення, тобто рівні слів (спеціальних, інтернаціональних, «хибних друзів перекладача»), словосполучень (важких лексичних зворотів, ідіом) або структур (граматичних і лексичних конструкцій);

2) рівень речення, на якому встановлюється зв’язок граматичної структури речення і логічної структури висловлювання;

3) рівень тексту, на якому відбувається аналіз засобів, використовуваних для об’єднання окремих висловлювань в єдине смислове ціле [4: 7; 2: 131].

Таким чином, зміст навчання читанню спеціальних текстів студентів на технічних факультетах являє собою комплексний процес і включає сукупність того, що студенти повинні засвоїти в процесі навчання, щоб якість і рівень володіння іноземною мовою в професійній сфері відповідали їхнім запитам і цілям, а також цілям і завданням програми навчання.
 

ЛІТЕРАТУРА:

  1. Багрова А. Я. Формирование коммуникативных умений в чтении// Коммуникативная ориентированность обучения иностр. языкам в неяз. вузе. -М.: МГЛУ, 1998. — С. 44–50. 
  2. Пронина Р. Ф. Перевод английской научно-технической литературы: учеб. пособие для втузов. 3-е изд., испр. и доп. / Р. Ф. Пронина. М.: Высш. шк., 1986. – 175 с.
  3. Рубцова М. Г. Чтение и перевод английской научной и технической литературы: лексико-грамматический справочник. 2-е изд., испр. и доп. / М. Г. Рубцова. М.: АСТ: Астрель, 2006. – 382 с.
  4. Learn to Read Science. Курс английского языка для аспирантов: учеб. пособие / руков. Н. И. Шахова. 11-е изд. М.: Флинта: Наука, 2011. – 360 с.
     

 Науково-методичне повідомлення підготувала
доцент кафедри англійської мови Корж О. Ю.

 

© При повному чи частковому використанні матеріалів сайту ДУІКТ гіперпосилання на сайт https://duikt.edu.ua/ обов'язкове!
Читайте також

Абітурієнту

Телекомунікаційні системи та мережі

Проектування, побудова та технічна експлуатація різноманітних телекомунікаційних мереж та їх складових, широкосмугові мультисервісні транспортні мережі, волоконно-оптичні лінії зв'язку, мережі майбутнього, сучасні системи мобільного зв`язку, системи абонентського радіодоступу, розвиток та оптимізація елементів телекомунікаційної інфраструктури, проектування та експлуатація сучасних систем та ліній передачі, комутаційних систем, технології та протоколи сучасних телекомунікаційних мереж, обладнання телекомунікаційних мереж.

Телекомунікаційні системи та мережі

Проектування, побудова та технічна експлуатація різноманітних телекомунікаційних мереж та їх складових, широкосмугові мультисервісні транспортні мережі, волоконно-оптичні лінії зв'язку, мережі майбутнього, сучасні системи мобільного зв`язку, системи абонентського радіодоступу, розвиток та оптимізація елементів телекомунікаційної інфраструктури, проектування та експлуатація сучасних систем та ліній передачі, комутаційних систем, технології та протоколи сучасних телекомунікаційних мереж, обладнання телекомунікаційних мереж.

Переглядів: 2 242
Ознайомча екскурсія

Запрошуємо Вас щоп’ятниці о 15.00