Найважливішою умовою формування й розвитку сучасних мотивів навчання можна вважати надання комунікативного характеру всьому курсу навчання англійської мови. Комунікативний підхід - це та стратегія, яка моделює ситуації і створює психологічну та мовну готовність до спілкування, сприяє свідомому осмисленню матеріалу і взаємодію з ним.
Тенденції сучасного світу та, зокрема України, спонукають людей все частіше й частіше використовувати англійську мову під час спілкування з іноземними партнерами. Саме необхідність англійської мови та, зокрема вміння спілкуватися як на професійні так і на повсякденні теми, спонукають викладачів кафедри Англійської мови більше приділяти уваги розвитку діалогового мовлення, що розвивається під час роботи з мовними ситуаціями.
Процес розвитку діалогічного мовлення студентів характеризується певними труднощами, обумовленими специфічними рисами цієї форми мовлення. Так як діалогічне мовлення об’єднує два види мовленнєвої діяльності – аудіювання і говоріння. Ось тут і виникає гальмування процесу спілкування. Проблема полягає в тому, що необхідність прийняти і правильно зрозуміти один одного, спричиняє стан роздвоєння уваги і, як результат, неспроможність вести діалог у нормальному темпі за умови недостатнього володіння мовними засобами.
Спостереження і аналіз роботи студентів під час вивчення англійської мови дозволяє дійти висновку, що найбільш ефективними вправами з розвитку діалогічного мовлення є завдання, які спрямовані на розвиток самостійного мислення студентів, що вчать їх, користуючись обмеженим мовним матеріалом, висловлювати власні думки, виходячи з заданої ситуації. Така робота сприяє формуванню вмінь студентів оцінювати свої результати, порівнювати їх з успіхами одногрупників, здійснювати самоконтроль.
Отже, вивчення англійської мови в рамках комунікативного підходу стимулює активність, самостійність, креативність студентів. Викладачі кафедри Англійської мови застосовують фактори позитивного впливу на ефективність навчання за допомогою комунікативного підходу, розвиваючи у студентів бажання практичного вживання англійської мови.
Література
Науково-методичне повідомлення підготувала
завідувач кафедри Англійської мови Захаржевська Аліна Анатоліївна