"Спілкування веде до спільноти, тобто до взаєморозуміння, близькості та взаємної оцінки"
Ролло Мей
Як часто ми зупиняємось і думаємо про те, наскільки важливим є спілкування?
Коли мова не вдається, це впливає на нас на когнітивному, емоційному та поведінковому рівні. Ось чому багато різних дисциплін вивчають мову і прагнуть її краще зрозуміти. Однією з таких дисциплін є психологія мови або психолінгвістика.
Завдяки психолінгвістиці ми маємо нові та інноваційні підходи до навчання.
Зі студентами 1 курсів Навчально-наукового інституту інформаційних технологій Державного університету телекомунікацій на першому практичному занятті з психолінгвістики викладачем кафедри української мови було проведено мовний тренінг – асоціативний експеримент (асоціативне анкетування).
Досліджувалися особливості природи мовної гри як прояву лінгвістичної креативності у світлі її обумовленості асоціативними потенційностями мовного знака (слова).
І частина тренінгу. Тренінгова складова мовної гри як асоціативного експерименту технології поєднувала в собі принцип спонтанного ігрового конструювання і прямого тлумачення отриманих дериватів.
ІІ частина тренінгу. Тренінгова складова мовної гри як асоціативного експерименту технології полягала у дослідженні контекстуального аспекту актуалізації асоціативної потенційності слова (АПС) написанні творчого асоціативного тексту у контексті проблематики майбутньої спеціалізації студента.
Таким чином, студенти зробили висновок, що психолінгвістика - це сучасна дисципліна. Завдяки цій дисципліні ми поволі наближаємось до повного розуміння складності людської мови. З кожним днем ми все більше розуміємо, як люди виробляють, кодифікують та використовують мову як інструмент спілкування.