Проблема формування комунікативної компетенції перебуває в центрі уваги у зв'язку з реалізацією мети професійної підготовки іноземних студентів, яка передбачає не тільки володіння українською мовою як засобом спілкування, навчання, самоосвіти, а також дозволяє їм після закінчення вищого навчального закладу здійснювати всі мовні функції у професійно-трудовій та соціально-культурній сферах спілкування.
Успіх публічного мовлення значною мірою залежить від майстерності доповідача. Цицерон зазначав, що найкращий оратор є той, хто своїм голосом і повчає слухачів, і дає насолоду, і справляє на них сильне враження.
Для того, щоб іноземного студента навчити добре й змістовно говорити українською мовою, необхідно збагачувати його знання і досвід, удосконалювати освіту. Навчати вербальної комунікації слід супроводжувати невербальними компонентами (мімікою, жестами), що свідчитиме про істинність думки і почуття промовця. Варто пам’ятати, що жести у різних народів відрізняються у значенні.
Викладачі кафедри української мови Державного університету телекомунікацій під час карантину навчають іноземних студентів університету і слухачів підготовчого відділення уміти спілкуватись, обмінюватись інформацією, домовлятись. Правильно, грамотно, культурно вести діалог під силу не кожному, до того ж коли спілкуєшся новою мовою
Наприклад, нещодавно було проведено онлайн-нараду, де керівником було призначено іноземного слухача підготовчого відділення Блейза Пуала, який мусив сформулювати мету наради у п’яти словах або навіть менше, а після того залучити до обговорення усіх співрозмовників онлайн-наради.
Іноземні студенти Абубакар Ельмагдад, Бах Бінта, Амр Салах та інші активно долучались до обговорення,поділились своїми думками, що під час спілкування дало вдалий комунікативний результат і позитивну атмосферу.