02 лютого 2018 року кафедра української мови Державного університету телекомунікаці провела робочу нараду на чолі з завідувачем кафедри української мови Грищенко І.В. про готовність до нового навчального семестру та використання викладачами кафедри інноваційних технологій під час вивчення української мови як іноземної.
Ірина Василівна вказала, що використання інноваційних технологій під час вивчення української мови як іноземної передбачає застосування рольових ігор.
Вони активізують розумову діяльність, сприяють засвоєнню нового матеріалу, вчаться застосовувати набуті знання у нових ситуаціях. Зазвичай рольові ігри поділяють на мікроетюди (беруть участь до 4 студентів) та макроетюди (від 5 студентів). Головним завданням є формування соціально-рольових відносин учасників комунікації.
Типовим набором ситуативно-рольових ігор, які використовуються у навчанні на заняттях української мови як іноземної є: «Розмова у вагоні», «У таксі», «Ми заблукали», «Вибачте, як пройти до…», «У банку», «На пошті», «Купуємо сувеніри», «Біля театральної каси», «Музеї нашого міста», «Ходімо у кіно» та інші.
Створення презентацій за допомогою програми Power Point дозволяє викладачеві бути режисером заняття. Ця програма дає можливість створити візуальний конспект уроку, використати відео- та аудіофрагменти, продемонструвати в статиці і динаміці явище або подію.
Це має допомогти студентові-іноземцю легко засвоїти новий лексичний та граматичний матеріал. Наприклад, використання презентації під час вивчення нової лексики до тем «Навчання», «Продукти», «Вулиця», «Місто», «Транспорт», «Магазин», «Відпочинок» тощо створює атмосферу реальної комунікативної ситуації..
Отже, застосування інноваційних методологічних підходів дозволяють викладачам української мови як іноземної підвищує якість презентації навчального матеріалу та ефективність його засвоєння студентами, збагачує зміст освітнього процесу, покращує мотивацію до вивчення української мови, створює умови для більш тісної співпраці між викладачами і студентами, підвищувати ефективність навчального процесу та рівень знань студентів.