Українська мова для іноземних слухачів українських ВНЗ є не тільки навчальним предметом, а й освітньою дисципліною, засобом всебічного розвитку впродовж життя, провідником майбутніх фахівців у їхньому становленні як професійних особистостей, що можуть брати участь у діалозі культур.
Дисципліна “Українська мова” викладається для іноземних слухачів, тісно пов’язана із навчальними дисциплінами фахового плану при вивченні яких розвиваються навички розуміння термінології з математики, фізики тощо, уміння шукати інформацію українською мовою та застосовувати її, а також із лінгвокультурологічною складовою навчального процесу, і знайомить іноземних слухачів не тільки з мовою, а й культурою, історією, географією, мистецтвом України.
Метою навчальної дисципліни є сформування в іноземних слухачів навичок правильного вживання мовного (фонетичного, лексико-граматичного) та мовленнєвого матеріалу для практичного володіння мовою у навчально-професійній, соціально-побутовій та соціально-культурній сферах.
Завдання дисципліни – забезпечити засвоєння слухачами базового мовного матеріалу (фонетичного, лексичного, словотворчого, морфолого-синтаксичного) з введенням його у мовленнєву діяльність.
Згідно з вимогами програми іноземні слухачі здобувають такі комунікативно-мовленнєві компетенції:
Однією зі складових змісту підготовки студентів магістратури до викладацької діяльності є навчальна дисципліна «Педагогіка та психологія вищої школи».
Метою педагогічної складової курсу є формування професійної компетентності й особистості майбутнього фахівця у вищому навчальному закладі, зокрема його наставляння на готовність до педагогічної діяльності, а також розвиток педагогічної культури, спрямованої на увиразнення інтелектуальних особливостей і творчого потенціалу майбутнього фахівця.
Мета психологічної складової курсу – формування психологічної компетентності як компоненту психолого-педагогічної підготовки викладачів та розвиток психологічної культури, спрямованої на розвиток моральних, інтелектуальних особливостей, творчого потенціалу викладача та студента.
Завдання курсу:
Високий рівень наукової компетентності в поєднанні з педагогічною майстерністю і психологічною культурою викладачів, впровадження здобутків психологічної науки в педагогічну практику – реальна передумова підвищення ефективності навчального процесу у вищій школі, реалізації принципів демократизації і гуманізації вищої освіти.
Силабус навчальної дисципліни «Педагогіка та психологія вищої школи»