Державний університет інформаційно-комунікаційних технологій
XS
SM
MD
LG
XL
XXL
Державний університет інформаційно-комунікаційних технологій
Державний університет інформаційно-комунікаційних технологій

Адреса:
03110, Україна
м. Київ, вул. Солом'янська, 7
Контактна інформація:
Приймальна комісія:
Телефон: (044) 249-25-91,
Телефон: (066) 227-46-60
Відділ документаційно-інформаційного забезпечення та контролю
Телефон / факс: (044) 249-25-12
Відділ медіакомунікацій
Телефон: (099) 109-41-23
Державний університет інформаційно-комунікаційних технологій
  
Укр.
 
      
           Пошук    
  
Укр.
 

Робота без вигорання: педагоги ДУІКТ відвідали тренінг в "Центрі сім'ї" Солом'янського району

10:08, 19-11-2024

Викладачі кафедри Управління кібербезпекою та захистом інформації  к.е.н., доцент Тетяна Капелюшна та к.е.н. з держ.упр., доцент Тетяна Мужанова відвідали тренінг на тему «Вплив професійної деформації на якість життя і роботи педагога».

Захід відбувся на базі «Центру сім’ї» Солом’янського району. Перед представниками закладів середньої та вищої освіти виступила психолог вищої категорії Наталія Соболевська.


У центрі уваги учасників заходу були проблеми професійної деформації та виснаження внаслідок педагогічної діяльності, які нерідко справляють негативний вплив на особисте життя і робочі відносини викладачів.

Відзначено, що викладачі вищої школи, усвідомлюючи важливість і складність своєї професійної діяльності, мають тенденцію до швидкого психо-емоційного вигорання, психічного та фізичного виснаження, розвитку широкого спектру психосоматичних проблем.


У психології під професійною деформацією педагога розуміють неусвідомлену звичку людини вимірювати явища навколишньої дійсності у відповідності із професійними стандартами.

У зв’язку з тим, що до діяльності викладачів висуваються високі вимоги щодо рівня фахової компетентності, ефективної викладацької роботи і конструктивної взаємодії зі студентами, педагоги вищої школи відчувають постійну напругу, страждають від стресу, що в комплексі зумовлює зниження працездатності, призводить до фізичної втоми, розчарування та емоційного виснаження. Крім цього, праця викладача потребує значного обсягу пам’яті, напруження уваги й зосередження зусиль на підтримці постійного контакту з аудиторією, що ще більше посилює нервово-емоційну напругу.

Як стверджує ВООЗ, коефіцієнт стресогенності діяльності педагога, який відноситься до  групи професій типу «людина-людина», складає майже 7,2 бали з максимальних 10 і є одним із найбільш напружених і виснажливих видів соціальної діяльності.

Для запобігання і подолання професійної деформації та вигорання психологи рекомендують зосередитися на пошуку нових шляхів професійного розвитку і методів роботи, періодично змінювати характер діяльності, використовувати можливості інформаційно-комунікаційних технологій у науковій та викладацькій діяльності. Сприятливий психологічний клімат у педагогічному колективі, підтримка з боку керівництва закладу, спільне дозвілля колективу також пом’якшують наслідки професійного перевантаження та деформації.

З метою пом’якшення проявів професійної деформації педагогам вищої школи варто відокремлювати роботу від особистого життя:

  • не приносити роботу додому, залишати професійні проблеми на робочому місті, приділяти більше часу сім’ї, дітям;
  • обрати додаткові види діяльності (хобі), не пов’язані з професійною діяльністю;
  • спілкуватися з позитивними людьми;
  • займатися спортом, медитацією;
  • більше прогулюватися і подорожувати (для зміни обстановки);
  • знаходити час для себе.

Участь у заході дозволила представникам кафедри УКБЗІ глибше зрозуміти причини й наслідки професійної деформації та вигорання, ознайомитися з методами запобігання і пом’якшення їхніх негативних проявів, проконсультуватися з досвідченим психологом, пройти тестування на визначення рівня професійного вигорання.

Доценти Тетяна Капелюшна та Тетяна Мужанова поділитися отриманими знаннями з колегами з кафедри та запропонували їм пройти анкетування для визначення стану професійного вигорання.

© При повному чи частковому використанні матеріалів сайту ДУІКТ гіперпосилання на сайт https://duikt.edu.ua/ обов'язкове!
Читайте також

Абітурієнту

Спеціалізація: Інтелектуальні технології мікросистемної радіоелектронної техніки

Підготовка за даною спеціалізацією передбачає оволодіння наступними компетенціями: розробка конструкції деталі радіоелектронного апарату (РЕА), схем окремих вузлів та виробів мікроелектронної техніки, конструкції друкованої плати мікрозборки, конструкції плати гібридно-плівкової мікросхеми, конструкції вузла РЕА (вузла на друкованій платі, гібридно-плівкової мікросхеми), конструкції вузла РЕА з виконанням перевірочних розрахунків та корегування конструкції за результатами випробувань, конструкції блоків, частин високих ієрархічних рівнів та закінчених пристроїв РЕА; конструкторський супровід виробництва РЕА; модернізація та уніфікація конструкцій існуючих РЕА.

Спеціалізація: Інтелектуальні технології мікросистемної радіоелектронної техніки

Підготовка за даною спеціалізацією передбачає оволодіння наступними компетенціями: розробка конструкції деталі радіоелектронного апарату (РЕА), схем окремих вузлів та виробів мікроелектронної техніки, конструкції друкованої плати мікрозборки, конструкції плати гібридно-плівкової мікросхеми, конструкції вузла РЕА (вузла на друкованій платі, гібридно-плівкової мікросхеми), конструкції вузла РЕА з виконанням перевірочних розрахунків та корегування конструкції за результатами випробувань, конструкції блоків, частин високих ієрархічних рівнів та закінчених пристроїв РЕА; конструкторський супровід виробництва РЕА; модернізація та уніфікація конструкцій існуючих РЕА.

Календар подій
День відкритих дверей
Дізнатись більше
Оплачуйте навчання та проживання в гуртожитках за допомогою Privat24
Оплатити
Переглядів: 329