Засновники українського стартапу LetsData Андрій Кусий і Ксенія Ілюк навчили штучний інтелект виявляти інформаційні атаки швидше за групи аналітиків. За два роки команда розрослася до 15 спіробітників і тепер співпрацює з американськими й британськими консалтинговими компаніями, що надають свої послуги урядам та великому бізнесу.
Тепер вони вчаться робити бізнес, залишаючись на світлому боці першої інформаційної війни. Джерело доходу — передплата вартістю від $2000 до десятків тисяч доларів на місяць, залежно від обсягу й складності завдань. Від заснування стартап заробив $700 000 виторгу, понад 70% — протягом 2023‐го, пише Forbes.
Основний продукт LetsData — «радар», що моніторить ЗМІ й соцмережі, знаходить інформаційні кампанії, оцінює рівень загрози й надсилає попередження клієнтам, розповіли засновники стартапу в інтерв’ю Forbes. Завдання продукту — вчасно виявити кампанію, прорахувати ймовірні наслідки та виграти клієнтові час на реакцію. LetsData бачить не лише фейкові новини, коментарі чи негативні публікації у ЗМІ та соцмережах, а й клони мобільних застосунків або підробні сторінки брендів у соцмережах.
«Нашим клієнтам не треба тримати 15 аналітиків, які 24/7 сидять на дашбордах. Якщо щось несеться в медіаполі — ми попередимо», — пояснює Ксенія Ілюк.
Засновники LetsData планують відійти від клієнтів із консалтингу і продавати рішення компаніям або урядовим організаціям безпосередньо. У пріоритеті галузі, де важлива репутація: фінанси, страхування, великі споживчі бренди. Мета на найближчі два роки — дійти до $2,5 млн річного виторгу, каже Андрій Кусий. Глобальніша мета — зайняти у ніші захисту від інформаційних атак те саме місце, що посів Zoom у сфері відеодзвінків, амбітно підсумовує Ілюк.