Залучення студентів до проходження соціологічної практики, їх орієнтація на проведення самостійних досліджень є невід’ємною частиною навчального процесу. З метою закріплення і розширення знань, отриманих студентами третього курсу спеціальності «Соціологія» під час вивчення дисципліни «Методи збору та аналізу соціологічної інформації», придбання необхідних практичних навичок роботи за фахом соціологи групи СТД-31 вийшли на виробничу практику.
Оскільки практична підготовка сприяє розвитку самостійної роботи студентів, в процесі проходження виробничої практики на базі компанії-партнера кафедри соціології - «Смарт-Дата-Сервіс» (CDC) студенти вчаться самостійно відбирати і систематизувати інформацію в рамках поставлених перед ними завдань; застосовувати на практиці отримані знання; вивчати соціальні технології, які використовуються в рамках конкретного дослідження; розвивати навички роботи в колективі; здійснювати самоконтроль.
Однією з пріоритетних вимог потенційних роботодавців сьогодні є професійна компетентність соціолога. Проходження виробничої практики дозволяє студенту оцінити рівень своєї компетентності та визначити необхідність його коригування в процесі навчання.
В цілому можна говорити, що засвоєння навичок проведення соціологічного дослідження стає невід’ємним елементом підготовки «бакалавра» з соціології. Тому студенти демонструють високу зацікавленість у безпосередній участі в проведенні дослідження. Дослідницькі завдання дозволяють конкретизувати отриманні під час навчання знання, що сприяють формуванню у студентів компетентностей, затребуваних партнерами-роботодавцями кафедри.
Основним завданням виробничої практики соціологів є відпрацювання елементарного дослідного циклу: постановка проблеми, визначення об’єкта і предмета дослідження, формулювання мети, завдань та гіпотез, і перевірка результатів на масиві самостійно зібраних даних. Розробка навчального дослідження є логічним продовженням курсу «Методи збору і аналізу соціологічної інформації».