Кафедра "Управління інформаційною та кібернетичною безпекою" Навчально-наукового інституту захисту інформації Державного університету телекомунікацій вчить студентів тому, що потрібно і так, як потрібно -теоретично і практично.
Інформаційна безпека (ІБ) будь-якої організації повинна бути на високому рівні і її забезпечення в увазі керівника кожної управлінської ланки постійним і ефективним. Не одна високонадійна система або окремий пристрій IT організації не зможе нормально функціонувати без проведення організаційних і технічних заходів щодо забезпечення ІБ.
Для того, щоб об'єктивно оцінити - чи відповідає поточний рівень захищеності інформаційних ресурсів і стан систем ІБ будь-якої організації нормативним вимогам (міжнародним стандартам в галузі ІБ) - повинен проводитися аудит ІБ. Саме аудит ІБ допомагає виявити існуючі недоліки в системі захисту інформації і виробити необхідні рекомендації по їх усуненню.
Основні напрямки проведення аудиту ІБ:
Додатковими заходами з аналізу ІБ в процесі проведення аудиту, можуть бути:
Додатковими заходами з аналізу ІБ в процесі проведення аудиту можуть бути:
Для навчання студентів вмілому і якісному проведення аудиту на кафедрі УІКБ в поточному навчальному році була впроваджена нова унікальна дисципліна "Аудит інформаційної безпеки".
Дисципліна «Аудит інформаційної безпеки» відноситься до базової частини навчального плану по ряду напрямків.
Основне призначення даної дисципліни полягає в ефективному освоєнні теоретичних основ забезпечення інформаційної безпеки організацій: у формуванні вміння і практичних навичок застосування методів і засобів захисту інформації. У зв'язку з цим, основним завданням викладання дисципліни «Аудит інформаційної безпеки» є підготовка економістів і менеджерів, що володіють знаннями, навичками, вміннями у сфері забезпечення інформаційної безпеки організацій різних форм власності.
В ході вивчення дисципліни студенти повинні комплексно застосовувати придбані знання, навички та вміння.
Мінімальний рівень засвоєння змісту дисципліни передбачає:
Тематичним планом викладання дисципліни передбачаються наступні види занять: лекції, практичні заняття, самостійна робота. Контроль знань учнів здійснюється в ході тестування і складання іспиту. Знання, навички та вміння, набуті в процесі вивчення дисципліни в ході лекцій, лабораторних занять і самостійної роботи, повинні всебічно використовуватися студентами на завершальному етапі навчання в бакалавраті і при навчанні в магістратурі, а також в процесі подальшої професійної діяльності при вирішенні широкого класу аналітичних задач фінансово-економічного характеру.
Реалізація компетентнісного підходу при вивченні дисципліни «Аудит інформаційної безпеки» передбачає широке використання в навчальному процесі активних та інтерактивних форм проведення занять (комп'ютерних програм, ділових ігор з актуальних проблем, розбір конкретних ситуацій) в поєднанні з позааудиторної роботою з метою формування і розвитку професійних навичок студентів .
В рамках даного курсу можливі зустрічі з представниками компаній різних форм власності та державних органів, які діляться досвідом і проблемами при проведенні у компаніях аудиту ІБ.
Всі заняття, що проводяться з дисципліни, в тому числі і самостійна робота студентів, передбачають поєднання передових методичних прийомів з новими освітніми інформаційними технологіями. На заняттях використовуються сучасні форми і методи навчання (тренінги, дослідницькі методи, проблемне і проектне навчання), спрямовані на розвиток творчих здібностей і самостійності студентів, прищеплення їм інтересу до дослідницької роботи, формування переконання про необхідність вирішення будь-яких прикладних задач шляхом використання інноваційних інформаційних технологій.
Лекційні заняття проводяться в спеціалізованих аудиторіях із застосуванням мультимедійних технологій та передбачають розвиток отриманих теоретичних знань з використанням рекомендованої навчальної літератури та інших джерел інформації, в тому числі інформаційних ресурсів мережі Інтернет.
Практичні заняття проводяться в комп'ютерних класах із застосуванням спеціалізованих інформаційних систем, комплексів і технологій бізнесіндустріі. Тематика практичних завдань орієнтована на розгляд аналітичних типових і дослідницьких завдань фінансово-економічного характеру.
В ході самостійної роботи, при підготовці до планових занять та іспиту студенти аналізують поставлені викладачем завдання з використанням навчально-методичної літератури, інформаційних систем, комплексів і технологій, матеріалів, знайдених в глобальній мережі Інтернет.