У відповідь на запити компаній-роботодавців кафедра економіки підприємств та соціальних технологій приділяє особливу увагу формуванню професійних компетенцій у методах збору та аналізу соціологічної інформації.
Відповідна дисципліна, яку вивчають наші соціологи, дає студентам знання як виокремити особистість з натовпу та з’ясувати її соціальні можливості, критично проаналізувати життя людини в суспільстві та спрогнозувати виникнення нових соціальних явищ.
Зазначена дисципліна не просто розширює світогляд, а формує можливість критично мислити. На відміну від точних і природничих дисциплін, де є загальноприйняті стандарти, закони та аксіоми, пошук відповіді для вирішення соціальної проблеми не можливо знайти відкривши підручник. Готові формули чи правила вибору методів дослідження суспільства теж відсутні. Тому робота соціолога – це перш за все творчий пошук нестандартного рішення, яке б дозволило знайти методи дослідити і пояснити як влаштовано суспільство.
Розглянемо ситуацію з групою друзів, які зустрілись за нагоди. Цих друзів можна розглядати як групу, що складається з 3-х осіб: кваліфікованого фізика та не менш кваліфікованих музиканта й юриста. Кожен з них окремо в житті є неординарною особистістю і дуже великим фахівцем у своїй галузі. Фізик, наприклад, дуже добре знає фізику, розбирається в математиці, має уявлення в області хімії та інших природничих наук. Але він майже нічого не розуміє в музиці, погано знає історію, літературу та інші гуманітарні галузі знань. Музикант має абсолютний слух знає про музику дуже багато, має уявлення в області літератури і деяких інших гуманітарних сферах. Але він зовсім нічого не розуміє в математиці, фізиці, хімії та політології. Юрист, навпаки цікавиться політологією, історією і звичайно ж знає юриспруденцію. Правда, він ніколи не стикався з фізикою, не вміє грати на жодному музичному інструменті і погано знає художню літературу.
Якщо ми підсумовуємо ці знання, якими володіє дана група, а потім поділимо на три (на кількість осіб в групі як того вимагає статистика), то ось що ми будемо мати: посередні знання з фізики, музиці та юриспруденції. Дуже погані знання з математики, політології, іноземних мов, історії. Повна відсутність знань з медицини, економічним наукам, психології. Таким чином, ми отримаємо «середньо статистичну людину». Середньо статистична людина випадково вибраної групи є досить посередньою особистістю. Однак в реальному житті - кожна людина з цієї групи є досить розумним і освіченою людиною.
Отже, знання, які отримують студенти на заняттях в нашому Університеті дозволяють не просто вивчати суспільство, а знаходити та виокремлювати соціальні проблеми, виявляти нові особливості в поведінці людей, розуміти та аналізувати соціальний світ.
То ж, якщо Ви закінчуєте школу, ще не визначилися з майбутньою спеціальністю та вагаєтесь між точними науками і гуманітарним циклом, можливо СОЦІОЛОГІЯ допоможе подолати ці протиріччя та дасть можливість зробити ПРАВИЛЬНИЙ ВИБІР.