Сьогодні одним із головних завдань вищих навчальних закладів є підвищення ефективності процесу підготовки конкурентоспроможних випускників університету, майбутніх фахівців у своїй професійній діяльності. Вимоги роботодавців до випускників вузів, конкуренція на ринку праці сприяють пошуку якісно нових методів і засобів навчання, що підвищують ефективність освітнього процесу та його практичну спрямованість.
Так, в Навчально-науковому інституту захисту інформації на Кафедрі інформаційної та кібернетичної безпеки під керівництвом старшого викладача Хмелевського Р.М. вже другий рік поспіль за дисципліною “Захист від шкідливого програмного засобу” проводяться відкриті заняття з використанням методу аналізу конкретних ситуацій. В цьому році, наприклад, проводилось заняття за темою: “Мультівендерна стратегія для захисту об’єктів інформаційної діяльності (ОІД), на прикладі антивірусного захисту ІТ інфраструктури підприємства”.
Студенти груп БСД-21, БСД-22, БСД-23, СЗД-21, СЗД-32 та УБД-21 проявили зацікавленість у вивченні дисципліни. Вони виконували роботи відповідно до компетентнісно-орієнтованих завдань. В їхніх завданнях розглянуто сучасні загрози, небезпечні Malware Software, новітні підходи щодо захисту від найбільш небезпечних програм. Під час навчання була зроблена спроба розглянути технології і комплексні антивірусні рішення на рівнях захисту КС різними Antivirus ядрами та було акцентовано увагу студентів на сучасних підходах і методах дослідження загроз Malware analysis у напрямі Computer Science в рамках освітньої програми ENGENSEC.
Застосування методів синектики та групової динаміки дозволило студентам прийняти активну участь в підготовці та проведенні заняття. Вони підготовили цікаві доповіді та презентації про сучасні корпоративні рішення щодо антивірусного захисту ОІД за допомогою: Avast Business Antivirus, ESET Endpoint Security, ESET Endpoint Antivirus, McAfee Endpoint Security, Symantec Endpoint Protection та програмних продуктів інших відомих vendors.
Також студенти в цілому достатньо цікаво доповідали про сучасні системи антивірусного захисту та методи їх застосування, приймали активну участь в обговореннях та рекомендаціях до виступів своїх колег, робили спробу застосовувати отримані знання та приймати кваліфікаційне рішення за майбутньою професією. За що їм особлива подяка.
Активізація пізнавальної діяльності студентів в інноваційних технологіях навчання виступає як прогресивна ідея, яка виходить від самого студента, який прагне до поглиблення своїх знань, розвитку умінь і навичок, виходячи з його вікових особливостей, інтересу, позитивних мотивів навчання, прагнення до пошуку ефективних рішень в галузі захисту інформації.
Методи групової динаміки в сучасних умовах можуть найбільшою мірою відповідати запитам і очікуванням бакалаврів другого курсу та створюють умови для розповсюдження наявного досвіду а також транслювання нових компетенцій на фахову сферу діяльності студентів.