Єгор Чуприна розповів студентам першого курсу про тонкощі застосування маркетингу навколо нас.
Якщо ви відправляєтесь в магазин із завбачливо приготованим вами списком, будьте певні, в кінцевому випадку його довжина може значно зрости.
ЧОМУ??? Спробуємо розібратись:
Великий візок = великі витрати
Порожній простір візка на психологічному рівні викликає у покупця внутрішній дискомфорт і цілком зрозуміле бажання скоріше простір заповнити.
Величезні дзеркала в магазинах одягу
Це тонкий розрахунок на те, що проходячи мимо дзеркала, ніхто не може встояти перед спокусою кинути погляд на власне відображення. Немає такої людини, яка на 100% була би задоволена своїм зовнішнім виглядом. Рішення спонтанне – потрібно терміново щось купити.
Магія цифри 9
Ми всі знаємо цю фішку: всього за $ 1,99. Це теж саме, що і $ 2! Ми розуміємо це, але магія цифри 9 продовжує діяти, і ми беремо не дуже-то і потрібну річ тільки тому, що вона манить нас знижкою. Будьте непідкупні! Не кажіть самому собі — ця річ коштує трохи дорожче за долар! Пам’ятайте, вона коштує всі два!
З неба звалилося
По дорозі до каси покупців підстерігають різні перешкоди – стенди з яскравими упаковками, які привертають увагу. То тут, то там ми натикаємося на великі коробки з ходовим товаром. Продавці знають, що покупець більш схильний здійснювати імпульсивні покупки, якщо товар виставлений прямо на дорозі.
Рукотворний безлад
Прийшовши в магазин одягу і окинувши поглядом полиці, ми несвідомо прямуємо не до акуратних стовпців зі светрів, а до вішалок, які виглядають трохи безладно. Наша підсвідомість говорить нам про те, що саме там знаходиться все найцікавіше і варте уваги. А цей безлад на вішалках влаштовують самі продавці.
Найпотрібніше – в самому кінці
Найбільш затребувані продукти – молоко, хліб, сир – магазини часто розташовують у найдальшому кутку приміщення. Ці товари потрібні практично всім, але, поки ви до них доберетеся, ви напевно побачите ще багато чого…
Найнебезпечніше місце
Якщо ви щасливо втекли від усіх перерахованих маркетингових технологій і стоїте біля каси, не поспішайте розслаблятися! Адже у вас перед очима жуйки, шоколад, газети і батарейки. Якщо придивитися уважно, виявиться, що ціна товару на касі трошки відрізняється від ціни товару в залі. На користь магазину, звичайно.
Фінальні розпродажі
Популярні і всім відомі «фінальні розпродажі», «повні ліквідації» та «знижки у зв’язку з відкриттям магазину» – це не більше ніж спроби магазинів позбутися залежаного товару (і, треба сказати, вони завжди приносять результат).
Музика
Дослідження показали, що під спокійну музику рухи людини сповільнюються, вона більше розглядає, а значить і більше витрачає.. До речі, під класику люди, як правило, вибирають дорожчі товари.
Аромамаркетинг
Магазини та ресторани теж хитрують і часто збуджують апетит клієнтів смачними запахами. Особливо збуджують споживацьке завзяття запахи свіжої здоби і кави.
Вести бізнес, не роблячи реклами, все одно, що підморгнути дівчині в темноті: ви знаєте, що ви робите, але більше про це не знає ніхто.
Що б не говорили про ефективність маркетингу, але прибуток - це єдиний достовірний критерій оцінки ефективності маркетингу.
В бізнесі жоден шанс не втрачається: якщо ви його загубили, його відшукає ваш конкурент.